Skip to main content

חדשות

ראיון עם יובל וגנר – יו"ר עמותת "נגישות ישראל" – על נתונים קשים בעניין מצב הנגישות לנכים במסעדות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מקור: "מזומנים", רדיו קול-חי

ניתן להאזין לראיון בקובץ המצורף

אבי יעקובוביץ : ערב טוב לידידי יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות  ישראל. מה שלומך הערב.
יובל וגנר : ערב טוב.
אבי יעקובוביץ : אז אנחנו חושפים נתונים אפשר להגיד די עגומים על מצב נגישות המסעדות בישראל, 78% בכלל לא נגישות לנכים.
יובל וגנר : כן אבי זה נתון מדהים עצוב, ואני אומר לכל אלו שמאזינים לך לתכנית היקרה שלך ואומר להם תחשבו רגע שאתם הולכים בפעם הבאה למסעדה ש- 80% מהמסעדות שתלכו אליהם לא יהיה בהם בכלל שירותים לאף אחד, האם היית הולכים, האם אתם מבינים את המשמעות, זה המשמעות עבור אנשים עם מוגבלות שהם ב- 80% מהמקומות פשוט לא יכולים ללכת כי אין להם איפה ללכת לשירותים. זה בעיני פשוט לא יאומן, והכי  מדהים בעניין הזה שאלף יש חוק  שהוא צריך להיאכף ע"י הרשויות המקומיות ורישוי עסקים ולחייב כל מסעדה שיהיה בכניסה ושיהיו בה שירותי נכים במינימום.
אבי יעקובוביץ : אבל הם מצפצפות על החוק אנחנו יודעים.
יובל וגנר : אז תשמע בכל המדינה צריך לתבוע, לא יכול להיות. דבר שני גם לא מובן הנושא העסקי פה, כי בעל מסעדה הרי רוצה שיכנסו אליו יותר ויותר אנשים, כל אדם אם מוגבלות שיכול להיכנס וכרגע לא יכול הוא לא לבד למסעדה הוא עם בן משפחה עם כל המשפחה. ז"א כל אחד שהוא מכניס פנימה נוסף הוא מביא עוד פי 4, זה גם רווח עסקי. ז"א זה גם חובה חוקית גם חובה ערכית אנושית, אבל גם יש פה צד עסקי.
אבי יעקובוביץ : אז איך באמת אפשר להגביר את המודעות של אותן המסעדות.
יובל וגנר : בשביל זה יש אבי יעקובוביץ שבא ומעלה את המודעות שעוזר להבין שחבר"ה לא יתכן. שוב אלו שאין להם נגישות הם פשוט מפסידים וחבל, ואלו שיש להם מרוויחים ובגדול. ואני רוצה להגיד לך שעשינו את הסיור הזה גם עם המרכז לכלבי נחיה ושמנו מדבקות והגברנו את המודעות לזה שאפשר להיכנס גם עיוורים עם כלבי נחיה ושיהיו תפריטי פריים במסעדות. ולסיור הזה עשינו דבר מדהים, לקחנו לסיור שעשינו ארבעה ח"כים.
אבי יעקובוביץ : אני יודע שאתם הזמנתם יותר אבל הגיעו בסוף רק שלושה ארבעה.
יובל וגנר : תשמע זה התחלה טובה. בוא נהיה אופטימים גם. אילן גילאון, אורלי לוי ואורי אורבך והם נדהמו מהסיור הזה. אולי אפשר לעשות קריאה פה שכל חבר כנסת יעשה סיור נגישות ויראה את הדברים במו עיניו וזה פשוט.
אבי יעקובוביץ : לא ח"כים אלא שרים שלנו שרופסים וסדרי העדיפויות שלהם קצת שונים.
יובל וגנר : אבי אני עכשיו כמו שאמרתי לך אני נכנס לאירוע חשוב קניון עזריאלי אאולט באור יהודה היום מקבל את  אות נגישות ישראל על זה שהוא שיפר את הנגישות. ואני אומר בוא גם נפרגן לאלו שעושים דברים טובים. ובאמת עסק נגיש שווה עסק מרוויח.
אבי יעקובוביץ : וזה אומר בעצם הכל. ומי שרוצה באמת לעזור לכם במאבק כיצד ניתן לעשות זאת יובל.
יובל וגנר : פונה לנגישות ישראל דרך האינטרנט הכי פשוט הכי מהר. בכלל כל מי שרוצה מידע על נגישות מקליד בכל מנוע חיפוש נגישות ישראל ומרוויח מזה.
אבי יעקובוביץ : ואם אתה רואים כל עוולה שהיא אתם מוזמנים גם לפנות אלינו למזומנים. ידידי היקר יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל שיהיה לנו המשך ערב נעים ובשורות טובות.
יובל וגנר : תודה רבה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן