Skip to main content

חדשות

ראיון עם רוית נחום הלוי בנושא נגישות לנכים בירושלים ("מה קורה" – רדיו ירושלים)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

שלום אורן : ירושלים שהיא הבירה כמובן אינה נגישה לנכים, כך אומרים בנציבות לאנשים בעלי מוגבלויות, מסתבר שגם בעיריית ירושלים נכשלו גם בנושא הנגישות למידע. ראש העירייה אומר מודה כי העירייה צריכה לעשות יותר. כתבתה של רוית נחום הלוי.
רוית נחום הלוי : עיריית ירושלים אינה מיישמת את חוק הנגישות לבעלי מוגבלויות או למעשה מתעלמת כמעט לחלוטין מאוכלוסיית הנכים בעיר. בנציבות שיוויון לאנשים עם מוגבלויות במשרד המשפטים מעבירים ביקורת חמורה על התנהלות העירייה. לטענתם בירושלים אין מדרכות מותאמות לנכים, גם לא אתרי תיירות וכספים שמוקצבים לטובת הנכים אינם מנוצלים, כך לדברי האדריכל שמואל חיימוביץ, ממונה נגישות ארצי בנציבות.
שמואל חיימוביץ : לצערי, לא ניתן להגדיר את ירושלים עיר שהיא נגישה לאנשים עם מוגבלות. תלונות מגיעות אלינו על כך שאגף החינוך בעיריית ירושלים לא מנצל את התקציבים שאושרו עבורו כדי לבצע הנגשה פרטנית ברחבי העיר. במקרה הזה מדובר על מחדל חמור שלמרות שיש כסף אין ביצוע.
רוית נחום הלוי : דו"ח מבקר המדינה שיצא בשנת 2002 העביר ביקורת קשה על עיריית ירושלים בנושא מתן מידע לאנשים בעלי מוגבלויות. בפרק הזה התברר כי אתר האינטרנט של העירייה אינו מעודכן על מצב הנגישות במבנה ציבור. היום חמש שנים אחרי אין שום שינוי באתר. יוסף פפה אללו, חבר המועצה בעירייה מסביר.
יוסף פפה אללו : היום אנחנו 2007, רק מאה שלושים ותשע בפנים בתוך האינטרנט, זאת אומרת שלא התקדמנו שום דבר, אותו אחוז נגישות, בוודאי שהמציאות יותר גרוע, לא רק האינטרנט לא מעודכן, המבנים גם לא.
רוית נחום הלוי : בעיריית ירושלים מסבירים כי קשה להנגיש לנכים מבנים על תיקים, עם זאת בישיבת המועצה הודה ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי, מי שהקים את מוסד יד שרה כי יש מה לשפר.
אורי לופוליאנסקי : ואני מקווה אכן שאנחנו גם נשתפר מבחינה ביצועית בשטח וגם נכניס את הדברים באינטרנט ובכל מקום אחר כדי להביא לידיעת הציבור.
רוית נחום הלוי : בימים אלה שוקדים בעיריית ירושלים ובמשרד הפנים על תוכנית המתאר שתקבע את חזות פני העיר לשנים הבאות ואולם בתוכנית לא היקצו ולו פרק אחד לנושא הנגישות לבעלי מוגבלויות. בשנת 2020, כך מסתבר, ירושלים, בירתה של מדינת ישראל עדיין מנותקת מהנכים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן