Skip to main content

חדשות

רונן להב, בעל מסעדת אלטרנטיב בת"א: "הנגישות לנכים והיחס לעובדים הור נר לרגלינו" (רדיו ללא הפסקה)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

גבי גזית מראיין את רונן להב, בעל מסעדת אלטרנטיב בת"א. הראיון נערך במסגרת תוכנית רדיו של גבי גזית המשודרת ברדיו ללא הפסקה.

להלן תמליל הראיון:

גבי גזית : ואני אומר שלום לרונן להב, שלום רונן.
רונן להב : שלום וברכה.
גבי גזית : בעל מסעדת אלטרנטיב בת"א, מהרשימה המכובדת של המקומות, איך אתם התארגנתם כדי לזכות בתו החברתי הזה.
רונן להב : האמת היא כזאת, שאנחנו זכינו בתו החברתי עוד לפני 3 שנים ברגע שהפכנו את המסעדה למה שהיא היום, והנגישות לנכים והיחס לעובדים נר לרגלינו כבר מאז שפתחו את המסעדה, כך שאנחנו הצטרפנו למבצע הזה באקראי מה שנקרא, עברו דרכנו ראו את הפסיליטיס דיברו עם האנשים התרשמו מהנגישות של הנכים, אם זה לשירותים אם זה בכניסה למסעדה, אם זה בניידות במקום, והחליטו לתת לנו את התו.
גבי גזית : יפה מאוד, עכשיו אני רוצה לשאול אותך, תגיד זה באמת נורא קשה לעשות את מה שאתם עושים כלומר גם לאפשר נגישות נכים וגם לתת את כל הזכויות לעובדים שכל כך הרבה לא מצייתים למסר הזה.
רונן להב : בוא אומר לך, באשר לנגישות לנכים צריך להתרגל, ז"א יש לזה משמעות כספית אפשר להתארגן אם זה שירותים מיוחדים שעובדים כל השנה, ולא רק לצורך אירוע חד פעמי, אם זה נגישות לנכה למסעדה, אז יש בעיה שלפעמים צריך לעשות איזשהו מעלה, כבש בנוסף למדרגות, זה התארגנות. באשר לעובדים זה עניין של תפיסה, כלומר ברגע שאנחנו החלטנו לעשות את הנושא של ללכת עם העובד, אנחנו מיד פתחנו קופת פיצויים לעובדים, ואנחנו נתנו להם את כל מה שמגיע להם ולא במסגרת חוק אלא במסגרת התנאים הסוציאלים של ההתייחסות לעובד כאדם לאדם.
גבי גזית : יפה, אז תבורך אתה וכל שאר 300 המקומות במדינת ישראל שעושים את הדברים האלה. ואנחנו שוב יכולים להמליץ לכם רק להיכנס למקומות שבהם נמצאת כל הרשימה הזו ולהקפיד לא ללכת למקומות שאין להם את התו החברתי. בכך אנחנו כולנו נשתתף במאמץ. תודה רבה לך.
רונן להב : תודה רבה לך, ונשמח לארח את כולם במסעדתנו.
גבי גזית : תודה רבה לך רונן להב.
רונן להב : כל טוב.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן