Skip to main content

חדשות

רחובות: מנגישים את חווית הקריאה לאנשים עם מוגבלות שכלית

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

פרויקט ראשון מסוגו בארץ לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית פועל ברשת "חוויות בספריות" ברחובות: "מעגלי קריאה", פרויקט ייחודי שפותח בארה"ב ונועד להנגיש את חווית הקריאה לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית יצא לדרך.

 

אחת לשבוע, בשעות הערב, נפגשת קבוצת אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ואנשים ללא מגבלה מהקהילה ויחד הם קוראים טקסטים. הקריאה המשותפת מעודדת שיח ודיאלוג בין המשתתפים ומאפשרת למשתתפים ליהנות מחוויה קהילתית דרך הסיפור.

 

מדובר בפרויקט שהוא פרי שיתוף פעולה בין החברה למתנ"סים, רשת חוויות ותנועת של"מ. ליז וינשטיין, רכזת תחום אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות, התאימה ופיתחה אותו למען לצרכי הקהילה: "רצינו לתת משמעות נוספת לעשייה, משמעות של למידה- מעבר לקריאה של טקסטים, אנו מלמדים את המשתתפים כיצד לבחור טקסטים, מעודדים ביקורתיות בבחירת טקסטים ופיתוח שיח בעקבות טקסט, כל אלו תורמים לפיתוח היכולות הקוגנטיביות".

מעגלי הקריאה מתקיימים בקבוצה קטנה במטרה ליצור הכרות אישית ולאפשר את העמקת הלמידה. בנוסף, יזומנו למעגלי הקריאה מומחים ביבליותרפיסטים אשר באמצעות הטקסטים יפתחו בקרב המשתתפים את יכולות הדיאלוג והתקשורת.

אנו מזמינים אנשים מהקהילה להתנדב ולהשתתף בקבוצות מעגלי הקריאה

לכל המעוניין, אנא צרו קשר עם דרורה קרפיק, רכזת תנועת של"מ ברשת חוויות רחובות:

052-6567760

אישה קוראת ספר ומאחוריה מדפי ספרים מלאים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן