Skip to main content

שווה בדיקה: העסקת בעלי מוגבלויות

קטגוריה: תעסוקת אנשים עם מוגבלות

 

במפעל למחזור "אקולוגיה לקהילה מוגנת" מועסקים הרבה עובדים בעלי מוגבלות שעובדים במחזור מכשירים ישנים, מפרקים את לוח האם וה"קרביים" של מכשירים וממיינים את המתכות והחלקים שונים לשימוש חוזר.

 

דני קוגן, מנכ"ל אקולוגיה לקהילה מוגנת, הקים את החברה כניסיון שלו ליצור מקום עבודה לילדו הצעיר. כאשר קוגן למד שלאנשים עם צרכים מיוחדים  אין מקום עבודה ראוי שמאפשר להם להיכנס בצורה אינטגרלית לחברה הישראלית  בזכות יכולותיהם בלבד ולא בחסד הוא החליט ליצור מקום תעסוקה כזה.

 

בחברת טלפארמה הוחלט להעסיק אחוז של עובדים חרשים וכיום המספר עומד על ארבעה-עשר אחוז אך הם מבהירים שהם אינם מעסיקים עובדים חרשים בחסד, אלא בזכות בלבד. עובדי חברת טלפארמה הבינו שכדי שהם יוכלו לתקשר בצורה הטובה ביותר הם יצטרכו להתאים את עצמם לעובדיהם ומספר עובדים וחברי הנהלה עברו קורס בשפת הסימנים.

 

מורן מנחם, עובדת טלפארמה חירשת, מסבירה שכדי שהיא תוכל לעבוד היא צריכה ש סביבת עבודתה תכלול מודעות לחירשים ועובדים חירשים כדי שיהיה חיבור ופחות קושי.

 

יוסף חיים וייסברוד, עובד עם מוגבלות המועסק על ידי ארומה, מספר שהוא רצה מקום עבודה בו הוא יוכל להכיר הרבה אנשים והוא מצליח לעשות זאתבאינטראקציות הפשוטות בינו לבין הלקוחות.

 

צריך להבין שמקום עבודה לאדם עם מוגבלות אינו אמור להיות טובה בשבילם, או מתנה. הם צריכים לדעת ולהרגיש שהם עובדים בגלל יכולותיהם ולדעת שהם לא שם בחסד. צריך להבין שהסטיגמה של עובד עם מוגבלות בעייתי הוא סטיגמה ולא יותר.

 

כפי שפורסם לראשונה באתר מאקו

 

 

תמונה מתוך הכתבה של אחד העובדים עם מוגבלות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן