Skip to main content

חדשות

שלושה אתרים חדשים של קק"ל מציעים נגישות לנכים, כולל לשולחנות ולגן משחקים (NRG)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

בשנת 1999 הוקמה עמותת נגישות ישראל במטרה לאפשר את השתלבותם בחברה של אנשים עם מוגבלויות, בין השאר על ידי הגברת המודעות לנושא הצורך בהנגשה של אתרים ציבוריים עבור נכים.

"המודעות בארץ אכן גברה וחלה התקדמות בנושא", אומר יובל וגנר, יו"ר העמותה, "אך עדיין קיימים מקומות רבים שאינם נגישים לנכים".

כדי שמקום יהיה נגיש הוא צריך קודם כל לכלול חניה לנכים שמסומנת באופן בולט. החוק קובע כמה מקומות חניה צריכים להיות בכל מקום. כמו כן, נחוץ שיהיו דרכי גישה מתאימות מהחניון לאתר, שירותים המותאמים לנכים, ספסלי מנוחה וכמובן, גם שילוט ברור. אתרים שמציעים מיצג אורקולי צריכים להיות מותאמים גם ללקויי שמיעה.

מבין אתרי קק"ל שנבנו בשנה האחרונה להלן שלושה אתרים ששמים דגש רב על נגישות לנכים:

• מצפור ודרך נוף יער בית קשת, ששערו הצפוני נמצא שני קילומטרים מערבית לצומת גולני. לאורך הדרך ישנם חניונים לפיקניקים עם שולחנות וספסלים מתאימים. בחניון בית היערן מוצבים שולחנות עגולים, יש רחבה מרוצפת ושביל מוליך מבית היערן לעבר מצפור בית היערן. יש גם שביל שפה משולב בשיחים ריחניים וכרטיס טווחים עם בליטות.

• חניון הפיקניק על שם הדסה וברוך לוין ליד הר הרוח בירושלים מציע שולחנות פיקניק, מתקני משחק לילדים, מתקן למנגל ומרפסת אבן ממנה נשקפים נופי ירושלים – והכל נגיש לנכים, מבוגרים וילדים.

• ביער חניתה ליד שלומי בצפון נמצא חניון "חומה ומגדל" שכולל שולחנות פיקניק, שירותים, ברזי מים, מתקני מנגל ומתקני משחק (אל תתבלבלו עם חניון שלומי הסמוך שבו אין נגישות לנכים).

באתר של עמותת נגישות ישראל (www.aisrael.org) ניתן למצוא מידע מפורט על תנאי הנגישות של כ-11 אלף אתרים ברחבי הארץ וגם מסלולי טיולים מותאמים ונגישים במיוחד.

כתבה מאת:  הראלה סטוצקי-באר, NRG

לעיון בכתבה – הקליקו כאן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן