Skip to main content

חדשות

"תעביר את זה הלאה בשפת הסימנים" מבית "נגישות ישראל" חגג יומולדת 8

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת "נגישות ישראל" ערכה ב-30.12.2015, בשיתוף עם סינמטק חולון, ערב מיוחד בשם "ערב מהסרטים" לרגל ציון 8 שנות פעילות מבורכות של פרויקט "תעביר את זה הלאה בשפת הסימנים" מבית "נגישות ישראל".

באוקטובר 2014 שולבה עמותת תעביר את זה הלאה עם עמותת "נגישות ישראל" והפכה בה לפרויקט מוביל במסגרת סל הפרויקטים לקידום המודעות לאנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה הישראלית.

הערב המיוחד החל בסיכום שנות הפעילות שלנו, נוסטלגיה ותודות של בוגרים שסיפרו כיצד הפעילות של הפרויקט שינתה את חייהם ובעקבותיו יצאו למסלול הכשרת מתורגמנים לשפת הסימנים וכיום הם מתורגמנים מקצועיים, וציון כל מוקדי הפעילות שלנו בפריסה ארצית מדן ועד אילת בישובים: קרית שמונה, עפולה, חיפה, הרצליה, סכנין, ערערה, אום אל פאחם, תל אביב, כפר סבא, אשדוד, באר שבע, חולון ואילת.

שר-אל אורן אוחנה, מנהל הפרויקט אמר "אין ספק כי השנה וחצי האחרונות בהן אנו פועלים תחת בית עמותת נגישות ישראל, היו משמעותיות ברמת הפריסה הארצית וכי ידינו עוד נטויה".

לאחר הטקס בו נכחו נציגים של הקהילה החירשת, צוות המדריכים בפרויקט, וצוות מטה עמותת נגישות ישראל, הצטרפו עוד כ-100 ממנויי הסינמטק להקשיב יחד ולפתוח צוהר לקהילה החירשת, לתרבות המיוחדת ולשפת הסימנים ע"י הקשבה להרצאתו של מר עידו גרנות – מבט על תפיסת הדמות החירשת בקולנוע העולמי, הרצאה מרתקת במיוחד שהקהל השתוקק כי לא תסתיים.

לאחר ההרצאה החלה הקרנת הסרט "לשבור את השתיקה", סרט מרגש במיוחד שגרם לכל היושבים בקהל לצאת דומעים.

 

רוצים גם להצטרף לקהילה המסמנת בשפת הסימנים בישראל?
הירשמו כעת לקורסים בכל רחבי הארץ

 

צילום: מיכל טימר – נגישות ישראל

 

בוגרת הקורס מספרת עליו בסרטון שהוקרן באירוע  בוגר הקורס נושא דברים באירוע

 

שר-אל אורן אוחנה, מנהל הפרויקט

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן