Skip to main content

תפריטי ברייל ברשת "קפה גרג"

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

רשת קפה גרג המונה כ- 87 סניפים ברחבי הארץ, הנמצאת בבעלות יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי משיקה לראשונה בימים אלו, בכל סניפיה תפריט בכתב ברייל, בהפקת הספרייה המרכזית לעיוורים, לכבדי ראייה ולמוגבלים.

 
יאיר מלכה מנכ"ל ומבעלי רשת גרג : "ערך הנגישות לכלל האוכלוסייה באשר היא הינה מהחשובים לרשת קפה גרג ולפיכך, שמחה הרשת להשיק תפריטי ברייל, ולתת מענה גם לאוכלוסיית העיוורים בישראל, אשר פוקדת את סניפי גרג, ברחבי הארץ. 

 
תפריט הברייל החדש, הינו תוספת לתפריט הרגיל הקיים ברשת וייתן מענה לאוכלוסיה בעלת לקויות ראייה, שתוכל להכיר וליהנות ממגוון אפשרויות של מנות רחבות בכל הקטגוריות החל מ: ארוחות בוקר עשירות, מאפים, מבחר רחב של סלטים וכריכים, מנות עיקריות, אוכל איטלקי, קישים וקינוחים ללא גלוטן, חטיפי בריאות וכן משקאות חמים, קרים ואלכוהוליים ומבחר רחב של קינוחים מתוקים.

 
לדבריו:" השקת תפריט ברייל אינה מקרית, כרשת שחרטה על דיגלה את ערכי החדשנות והעזרה לקהילה, זהו המשך טבעי  לעשייה ופעילות הרשת למען אוכלוסייה זו .
 

 עוד ציין מלכה: הרעיון להשקת תפריט ברייל נולד מתוך שיתוף הפעולה שמקיימים ברשת עם "הספרייה המרכזית לעיוורים, כבדי ראייה ומוגבלים", הפועלת להשתלבותם של בעלי לקויות הראייה בחברה, בשוויון ובמקסימום עצמאות של אנשים עם מוגבלויות בישראל.

 

 הספריה המרכזית לעיוורים, כבדי ראיה ומוגבלים פועלת בארץ מזה 60 שנה, המייצרת ומשאילה ספרים וכתבי עת מוקלטים, בכתב ברייל ובאותיות גדולות. מטרתה של הספריה היא להגשים את זכותו של העיוור לדעת ולחוות.
 

 
רשת  גרג הוקמה בשנת 1994 כאספרסו בר מקומי ע"י בחור אמריקאי בשם גרג במרכז הכרמל שבחיפה. בשנת 2000 עברה הבעלות על הסניף לידי יאיר מלכה וגלעד אלמוג ובשנת 2008 הצטרף לשותפות ניר אדרי. בעשור האחרון התפתח הסניף היחיד לרשת המונה 87 סניפים בפריסה ארצית, ועד סוף שנת 2012 יפתחו עוד כ- 6 סניפים ברחבי הארץ.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן