Skip to main content

חדשות

אושרה לקריאה ראשונה הצ"ח הקובעת כי מעסיק לא יוכל לפטר עובד שלקה במוגבלות זמנית עקב מחלה

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ יצחק גלנטי אישרה היום לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ אורית נוקד הקובעת כי מעסיק לא יוכל לפטר עובד שלקה במוגבלות זמנית עקב מחלה. 

ח"כ אורית נוקד: "החוק מגן היום מפני פיטורים למשל של נשים שעוברות טיפולי פוריות, של אנשי מילואים, ואולם הוא לא נותן מענה והגנה לעובד שלקה במוגבלות זמנית כתוצאה ממחלה שחלה בה. לעיתים מזומנות עובדים אלו מפוטרים, למרות שמגבלתם היא זמנית, ואם הם מעל לגיל 45 הם אף מתקשים להשתלב בשוק העבודה, אחרי החלמתם המלאה". 

ח"כ יצחק גלנטי, יו"ר הוועדה: "יש להגן על עובדים שלקו במוגבלות זמנית ומוגבלותם אינם מהותית. יש להבטיח בהצעת החוק את האיזון העדין בין ההגנה על עובד שלקה במוגבלות זמנית עקב מחלה, לבין הטלת נטל כבד מדי על המעסיקים". 

הצעת החוק שאושרה בקריאה ראשונה קובעת כי מעביד לא יוכל לפטר עובד שלקה במוגבלות זמנית עקב מחלה, בתנאי שההגבלה אינה מהותית לביצוע העבודה על ידי העובד ואינה מהווה סכנה לשאר העובדים או למקום העבודה. הכוונה במושג "הגבלה שאינה מהותית" – הגבלה המחייבת התאמת שעות העבודה של העובד באופן שאינו משנה יותר מרבע ממתכונת העבודה הרגילה. כלומר, הגבלה שלא עולה על רבע מיכולת העבודה הרגילה, ובאופן שהתאמת סביבת העבודה אינה מטילה עלות על המעביד או הגבלה אחרת שיקבע שר התמ"ת באישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן