Skip to main content

חדשות

אושרו החזרי הוצאות מתנדבים במוסדות ציבור; בין היתר יוחזרו הוצאות נסיעות, כיבוד ושיחות טלפון

קטגוריה: Access Israel News

פה אחד אישרה ועדת הכספים את בקשת האוצר להקל על שילובם של אלפי מתנדבים במוסדות ציבור: לפיכך, מתנדבים הפועלים במוסדות ציבור יוכלו לקבל החזרי הוצאות עבור נסיעות, כיבוד ושיחות טלפון.

על פי החלטת הועדה:
· עבור הוצאות נסיעה של מתנדב למקום פעילותו ההתנדבותית הוא יוכל לקבל סכום של 280 ₪ לחודש. מדובר, בהוצאות עבור דלק לרכב של המתנדב. יחד עם זאת, במקרה שמדובר בנסיעה ברכב ציבורי, באוטובוסים, יוכל המתנדב לקבל סכום ללא הגבלה עבור כרטיסיות שיציג.
· עבור הוצאות לשיחות טלפון מביתו של המתנדב הוא יקבל סכום של 50 ₪ לחודש.
· עבור הוצאות לכיבוד הוא יוכל לקבל עד 12 ₪ לאדם לאירוע.

כל החזר הוצאה מסוג זה לא יהיה בגדר הכנסה החייבת במס. יחד עם זאת אסור שלמתנדב תהייה הכנסה מהמוסד הציבורי שבו הוא פועל, במישרין או בעקיפין, או כל תמורה או טובת הנאה אחרת.

היתה זאת פנייה אחת של שר האוצר אברהם הירשזון לאישור בועדת הכספים. בפנייה אחרת אושרה לשר בקשתו שהחישוב במכס יהיה לפי משקל הדברים המיובאים ארצה ולא בהתאם לערכם. מדובר במכס קצוב המוטל לפי משקל. כך, למשל, קופסת שימורים ובתוכה ירק במים (תירס, לדוגמא), יחושב המשקל לפי משקל הירק והמים, למעט קופסת השימורים עצמה. בהתאם לעמדת רשות המסים לא יהיה שינוי במס, אך מטעמי זהירות בלבד ביקש האוצר את אישור ועדת הכספים לצו זה. פנייה נוספת של שר האוצר אל ועדת הכספים, שאושרה, היתה לגבי תשלומי האגרה המשולמים בכביש חוצה ישראל, הם יהיו בגדר הוצאה כיתר הוצאות הרכב שמשמש בעבודה לצרכים פרטיים וההוצאות הללו מנוכות בידי המעביד.

בישיבת ועדת הכספים פעלה האופוזיציה למנוע אישור ממספר בקשות של האוצר להעברות תקציביות. בין היתר הועדה נמנעה ולא הצביעה על בקשת האוצר להעביר 300,000 ₪ מתקציב נציבות המים עבור אבטחת שר התשתיות. נציג משרד התשתיות ניסה להסביר כי תקציב האבטחה אזל ולכן נדרשת העברה תקציבית מסעיף נציבות המים. אולם, חברי האופוזיציה ראובן ריבלין, חיים אורון וניסן סלומיאנסקי, הודיעו כי הם מתכוונים להצביע נגד. זאת, כיון שמהישיבה נעדרו נציגי סיעות הקואליציה. עקב כך, בהיעדר רוב קואליציוני לאישור בקשה תקציבית זאת, הודיע יו”ר הועדה, ח”כ יעקב ליצמן כי לא יעלה להצבעה את הבקשה עד שיגיע רוב קואליציוני לישיבות ועדת הכספים. מסיבה זאת גם לא אושרה בקשת האוצר להעביר 100,000 ₪ בתקציב משרד התשתיות, מסעיף פרסום והפצת מידע לסעיף נסיעות לחו”ל של משרד התשתיות. ”מה פתאום שנאשר לשר התשתיות נסיעות לחו”ל כאשר אין נציגים של סיעות הקואליציה בועדה – ובמיוחד כאשר 9 שרים שוהים בחו”ל?”, שאלו נציגי האופוזיציה. שוב הודיע היו”ר ח”כ ליצמן, כי הוא דוחה למועד אחר את ההצבעה על בקשה זו.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן