Skip to main content

חדשות

אושרו תקנות התכנון והבנייה לעניין נגישות מבנים חדשים

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

אושרו תקנות התכנון והבנייה לעניין נגישות מבנים חדשים

ועדת העבודה הרווחה והבריאות בישיבתה היום (4/2/2009) אישרה את החלק הראשון (מבנה ציבורי) של פרק ח 1 בתקנות התכנון והבנייה בהתאם להנחיות והוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (חלק 2), פרק הנגישות משנת 2005.

תקנות אלו הינן תוצאה של דיונים ארוכים שהחלו בשנת 2006 בהשתתפות נציגי ארגוני הנכים שהיו שותפים מלאים לאורך כל הדיונים וכתיבת התקנות.

התקנות על פיהן יתוכננו מבנים חדשים בישראל יכנסו לתוקף ב 1 לאוגוסט 2009.

התקנות מהוות מהפכה בתחום הבנייה בישראל בשימת דגש מירבי ומענה לכל היבטי הנגישות לכל אדם עם מוגבלות ולכל סוגי המוגבלויות.

יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק גלנטי, ציין שהעבודה המאומצת שנעשתה לפני הבאת התקנות לאישור הוועדה, היא שתרמה למיעוט החיכוכים בדיון חשוב זה ולאישור התקנות בלוח זמנים כה קצר ערב הבחירות.

סיכם ח"כ רן כהן, יו"ר השדולה למען אנשים עם מוגבלות, "כל מה שייבנה מעתה ואילך, יצטרך להיבנות ע"פ תפיסה חברתית אחרת", והוסיף שמדובר בתקנות דרמטיות המשקפות שינוי חברתי וציבורי של ממש במדינת ישראל.

עמותת נגישות ישראל, שנציגיה היו שותפים מלאים בהליך, מברכים את כל השותפים בכתיבה ובעריכה של תקנות אלו, בין אלה ארגוני הנכים ומשרדי הממשלה בראשם משרד הפנים. בהערכה רבה יש לציין את פעילות נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות על ההכנה והעבודה הרבה בקידום התקנות ואישורן בכנסת ה 17.

לחה"כ רן כהן, יושב ראש ועדת המשנה ליישום חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות – תודה מיוחדת על ההובלה , ועל מאמציו ודחיפתו לקידום התקנות, שהביאו תקנות אלו לסיום.

זהו הישג נוסף לעמותת נגישות ישראל שהגישה עתירה לבג"צ לקידום תקנות הנגישות, ותמשיך לפעול עד להשלמת שאר התקנות.

 

לקריאת תקנות התכנון והבניה – חלק ח'1 (נגישות מבני ציבור)

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן