Skip to main content

חדשות

אושר לקריאה ראשונה: חשמל מוזל למשפחות נזקקות

קטגוריה: Access Israel News

יו”ר הועדה ח”כ משה כחלון : ”הועדה קבעה היום מסגרת כללית ואישור עקרוני כי יש לעזור למעוטי יכולת בצריכת חשמל.המנגנון המדויק יקבע לקראת אישור החוק בקריאה שנייה ושלישית ”.


ועדת הכלכלה אישרה פה אחד שתי הצעות חוק הקובעות תעריפי חשמל מוזלים למעוטי יכולת .
הצעות החוק של חברי הכנסת משה כחלון וסופה לנדבר אוחדו לכדי הצעה משותפת ויעברו את הליכי החקיקה במשותף .

בפתח הדיון הסביר יו”ר הועדה ח”כ משה כחלון : ”הכוונה היא לאחד את הצעות החוק שבמהותן הן זהות. בהמשך ניצור מנגנון תעריפים מופחת לאילו שידם אינה משגת ”.
ח”כ סופה לנדבר: ”הצעת החוק שלי נולדה בחורף לפני שנתיים כאשר מאות אנשים נזקקים פנו אלי .

הגיע הזמן לחוקק חוק סוציאלי וצודק ”.

דן וינשטוק ,נציג משרד התשתיות : ” שר התשתיות תומך בשתי הצעות החוק .אנו מקבלים בנושא זה המון פניות ציבור והנושא קרוב לליבו של השר. לעניין מימון החוק יש למצוא פיתרון” .
אמנון שפירה,מ”מ יו”ר הרשות לשירותים ציבוריים חשמל הצהיר : ”אנו חושבים כי יש ליישם את החוק . לא ייתכן כי בעידן המודרני אנשים יסכנו חייהם בגלל בעיות חשמל .אם זאת יש בעיה פרקטית פשוטה והיא מקור המימון .צריך לבחון לעומק האם מקור המימון יבוא ע”י כלל הצרכנים או ממקור מימין ממשלתי אחר” .

דר אילן סולימאן , ראש אגף ייצוג ובקרה ברשות החשמל טען :במידה והמימון יושת על כלל האזרחים הרי שיהיה צורך בהעלאת התעריפים בכדי 2.5% לכלל הצרכנים .במידה ונחליט כי הנזקק מקבל 50% הנחה על 100k הראשונים אזי עלות החוק תגיע ל440 מליון ₪ בשנה”.
מנכ”ל חב` חשמל , אורי בן נון הוסיף – ”אין מנוס מהעלאת מחיר לצרכן כולל למגזר העסקי ב2.5%.

הצרכנים הביתים מהווים כ 30% מכלל הצריכה .הנטל הגדול באופן יחסי יושת על הצרכנים הגדולים ”.

סמנכ”ל שיווק וקשרי לקוחות ,יגאל בן אריה אמר :”לחברת החשמל מאוד קשה לטפל בנושאי מצוקה קשים .לכן החלטנו מספר החלטות פנימיות לפיהם אנו לא מנתקים חשמל על חובות נמוכים . יש לנו קשר ישיר עם גורמי רווחה ועם גורמים וולנטארים וזאת כדי לא לנתק בטעות למשפחה נזקקת ובכך ליצור בעיה אנושית.בשנה מנותקים בממוצע כ 90 אלף לקוחות ביתיים . אנו לא מנתקים לקוח שהוא בעל חוב של עד 300 ₪ .לאחרונה התחלנו בהתקנת טכנולוגיה חדשה שיתכן וניתן להשתמש בה לטובת החוק .

מדובר במת”ם – מונה תשלום מראש . למעשה הלקוח יכול לקנות מראש בטלפון או בנקודת מכירה את כמות הצריכה הנדרשת שהוא רוצה .זהו הטראנד שתופס בעולם ואלי ניתן להשתמש בו גם לטובת יישום החוק ”.

דהאן יהודה ,ארגון העל של ארגון הנכים אמר : ”החשמל שאני צורך בגלל המוגבלות שלי מגיע ל2000 ₪ בחודש . הביטוח הלאומי אינו מכיר בהוצאה זו .נכים יותר קשים ממני לדוגמא עם ניוון שרירים צורכים הרבה יותר חשמל.”

רן מלמד , עמותת ידיד : ”ניתן לאתר את הקהל הנזקק באמצעות מנגנונים של הביטוח הלאומי , אם זאת המימון לא צריך לבא מהביטוח הלאומי אלא ממקורות פנימיים של חברת החשמל ”.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן