Skip to main content

אות נגישות ישראל למסעדות בהוד השרון

קטגוריה: חדשות העמותה

השבוע התקיים טכס הענקת "אות נגישות ישראל" למסעדות מהעיר הוד השרון. האות הוענק בהערכה למסעדות אשר נבדקו ע"י עמותת "נגישות ישראל" ונמצאו נגישות לאנשים בעלי מוגבלויות.
בסקר שהעמותה ביצעה השנה נמצא שיפור במצב הנגישות המסעדות. נמצא שבין 2006 ל-2008 גדל מספר המסעדות הנגישות מ-5% ל 20%. מחד מדובר בשיפור אדיר אך מאידך יש עדיין דרך ארוכה.

על מנת לעודד את הנגישות בתחום המסעדות העמותה פועלת בדרכים הבאות:

  • עידוד, תמיכה, פרסום חיובי ותדמית חיובית למסעדות המנגישות את עצמן לטובת אנשים עם מוגבלות ע"י הענקת "אות נגישות ישראל".
  • שליחת חומר הסברה לבעלי מסעדות ומעצבי מסעדות המנחה כיצד להנגיש מסעדות.
    ארוחות נגישות בשיתוף יקבי רמת הגולן – ארוחות בהם מבוצעת הדרכה כיצד מנגישים מסעדה וכיצד משפרים את השרות ללקוחות עם מוגבלות.

הטכס נערך במעמד מר חי אדיב, ראש העיר, מר יובל וגנר – יו"ר עמותת נגישות ישראל ובעלי המסעדות להן הוענק האות הן: בורגר ראנץ', אנג'לינה, ספגטים, קפנטו ודודה.

יובל וגנר, יו"ר העמותה ציין כי: " הטיפול של רישוי עסקים בהוד השרון בכל הקשור לתקנות נגישות מבנים ציבוריים לאנשים עם מוגבלויות הוא טיפול קפדני ומקצועי. אנו גאים להעניק למסעדות שנבחרו את "אות נגישות ישראל".
כיום חיים בישראל חצי מיליון אנשים עם מוגבלות מתוכם כ-150,000 עם מוגבלות המצריכה התאמות נגישות. אנשים אלה מוקפים במעגלי משפחות וחברים. עסק נגיש מאפשר לארח לא רק את האדם עם המוגבלות אלה גם את משפחתו כך שע"י שיפור הנגישות הינך מגדיל את פוטנציאל הלקוחות שלך.
כאשר עסק נגיש מדובר ב WIN-WIN  – מחד העסק נגיש מרוויח שיפור בתדמית, גידול בקהל הלקוחות, גידול ברווחיות, שיפור הנוחות ושביעות הרצון של הלקוחות ועמידה בדרישות החוק. ומאידך הלקוחות עם המוגבלות נהנים מעוד מקום אליו הם יכולים להגיע בכבוד שוויון ועצמאות"

ראש עיריית הוד השרון, מר חי אדיב, ציין בדבריו: "עיריית הוד השרון רואה חשיבות בנגישות לתושבי העיר בעלי המוגבלויות ותוכנית האב לנגישות של העירייה מהווה כתובת לתושבים אלו ופועלת, באמצעות יחידות העירייה השונות, לקידום תחומי הנגישות השונים: מבנה ציבור, רישוי עסקים, סביבת רחוב ונגישות השירות.
בשנים האחרונות עסקה העירייה בפעולות ופעילויות שונות להגברת המודעות וקידום הנגישות ברחבי העיר. הושקעו מאמצים ומשאבים רבים להנגשת בתי ספר וסביבת רחוב, דבר שמקל על שגרת יומם של ציבור התושבים בעלי מוגבלויות.
תוכנית האב לנגישות החלה לפעול לאחר עבודה רבה, הקצאת משאבים ועריכת סקר צרכים. התוכנית תשמש את עיריית הוד השרון כבסיס מקצועי להכנת תוכנית עבודה רב שנתית האמורה להתפרס לביצוע במהלך 11 שנות היישום, שבסופה אמורה הוד השרון להיות עיר נגישה לכל תושביה."

עיריית הוד השרון פועלת גם למען הנגשה חברתית. בשנים האחרונות הוקמו מועדונים רבים הפועלים בעבור האוכלוסיות בעלי הצרכים המיוחדים כמו מועדון  הנכים "רוקדים על גלגלים", מועדון "תנופה" לבעלי צרכים מיוחדים ולקויי למידה ו"כוכבים בתנועה".
מועדון "תנופה" הינו מועדון חברתי לצעירים בעלי צרכים מיוחדים. המועדון מונה כ-16 חברים. הקמת המועדון הינה יוזמה משותפת של הגב' נילי בן-ארי, אם לבת בעלת צרכים מיוחדים וראש עיריית הוד השרון, מר חי אדיב, אשר ביקשו לאפשר מסגרת חברתית לצעירים שסבלו עד כה מבדידות חברתית ושעות פנאי ריקות מתוכן. שלושה מחברי המועדון מועסקים בעיריית הוד השרון.

חוג "מתגלגלים בתנועה" הוקם לפני כ- 5 שנים בעידודו ובתמיכתו של ראש העיר במטרה ליצור מסגרת לאוכלוסיית הנכים אשר תאפשר להם לקחת חלק פעיל בקהילה ובחיי התרבות בעיר.  על החוג מנצחים דוד יהל ולימור דרי אשר מתמחים בתחום הריקוד לנכים.
בעקבות הצלחת קבוצת הבוגרים, הוחלט בעירייה, על הקמת חוג "כוכבים בתנועה" גם לילדים ולצעירים. החוג הינו חוג ייחודי וראשון מסוגו בארץ והינו פורץ דרך בעבור אוכלוסיית הילדים הנכים. החוג משלב ריקוד של ילד נכה ומלווה עומד ומכה גלים בקהילת הוד השרון ובערים הסובבות לה ומהווה בעבור ילדי הקבוצה מסגרת חברתית תומכת המאפשרת להם להרגיש תחושת שייכות ויכולת ליהנות מפעילות ספורטיבית, ריקודים ומוזיקה, בדיוק כמו ילדים אחרים בני גילם.

העמותה פועלת מול רשויות מקומיות נוספות על מנת להעניק בשיתופם אותות נגישות.

למידע נוסף אודות האות 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן