Skip to main content

חדשות

אירוע הדרכת התנסות חווייתית בתיכון ברמת גן

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום רביעי ה -07.12.2022  העבירה עמותת "נגישות ישראל", לשכבת ט' בתיכון "בליך" שברמת גן, הפנינג נגישות. הכולל מפגש עם מדריכי העמותה החיים עם מוגבלות וכן, תחנות התנסות הממחישות ולו במעט את חייהם של אנשים עם מוגבלות.  
 
התלמידים עברו בין התחנות בהן מוצגות המוגבלויות השונות, שמעו את סיפורם האישי של המדריכים והתנסו באופן אקטיבי במוגבלויות השונות. אחת מן  התחנות הייתה  תחנת מוגבלות בניידות ובה היו לתלמידים התנסויות רבות – שתי תחנות בהן הם התנסו בישיבה כיסא גלגלים- במעבר של מסלול מכשולים המדמה מדרכה עם עליות וירידות, על דשא סינטטי, משטח רמפה. התנסויות נוספות של אותה המוגבלות היו במשחק כדורעף ישיבה , תחנת הגרפיטי- בה התלמידים עטו כפפות שדימו מוגבלות בידיים והיה עליהם לעשות פעולות יומיומיות של כתיבה, קשירת שרוכים, עיסוק עם כפתורים. פעולות אלה לא פשוטות עבור אנשים עם מוגבלות פיזית. 

בתחנת מוגבלות בראיה חוו התלמידים חוו לרגע את איך זה לחיות עם עיוורון והסתובבו במרחב בית הספר כשעיניהם מכוסות. תחנות נוספות  הן של מוגבלויות בלתי נראות-  מוגבלות קוגניטיבית או תקשורתית. בתחנת מוגבלות הקוגניטיבית קיבלו התלמידים קופסת עץ שאותה התבקשו לפתוח תוך מספר שניות בודדות. דבר המדמה את הקושי של אדם עם מוגבלות קוגניטיבית ברגעי לחץ מהסביבה ולכן,יהיה לו מורכב הרבה יותר לפתוח את הקופסא.

 

בנוסף לכך, התלמידים פגשו במדריך עם מוגבלות תקשורתית, ששיתף בקשיי התקשורת שהוא חווה ביומיום. הוא סיפר מה זה אומר להיות תלמיד על הרצף, כיצד הצליח להתמודד עם הקשיים ומה הוא שילוב בחברה עבורו. 
עוד  תחנה שהייתה היא שפת סימנים. מה הם למדו  מילים בשפת הסימנים התנסו במשחק "טלפון שבור" בו היה עליהם להעביר מילים ומסרים בעזרת קריאת שפתיים בלבד.

 

 

התלמידים יושבים במעגל בכיתה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן