Skip to main content

חדשות

אירוע להעלאת המודעות לנגישות ולאנשים עם מוגבלויות בתיכון "אליאנס", ת"א

קטגוריה: חדשות העמותה

 בתאריך 21.11.22 התקיים הפנינג נגישות בבית הספר "אליאנס" שבתל אביב. האירוע החל בהרצאה על נגישות ואנשים עם מוגבלויות, ההרצאה חשפה את התלמידים לעולם הנגישות על היבטיו השונים: נגישות פיזית, נגישות שירות ונגישות חברתית. לאחר ההרצאה, עברו התלמידים בתחנות חווייתיות בהן הם התנסו באופן אקטיבי במוגבלויות. את אותן תחנות העבירו המדריכים של עמותת "נגישות ישראל", החיים עם מוגבלויות שונות.

בכל תחנה סיפר המדריך את סיפורו האישי. כל כיתה עברה ארבע תחנות חשיפה שונות, אחת בנושא מוגבלות בראייה, אחרת במוגבלות בשמיעה, במוגבלות בניידות ובמוגבלות בלתי נראית- בה נחשפו למוגבלות שכלית התפתחותית ותקשורתית.בתחנות התלמידים נכנסו לכמה דקות בודדות לנעליים של אנשים עם מוגבלויות, חוו כל מוגבלות בצורה אקטיבית ולמדו באמצעותן את המשמעות של מזה אומר להיות אדם עם מוגבלות ואיך חייו מתנהלים. כמו כן, הם גם למדו על דרכים אפשריות לסייע לאנשים בסביבתם, בין אם אנשים עם מוגבלות או ללא מוגבלות.

בסוף האירוע, התלמידים שיתפו בחוויות שעברו ונראה כי המפגש היה מאוד משמעותי עבורם. בעקבות המפגש התלמידים שינו עמדתם כלפי אנשים עם מוגבלות ויישמו במפגש כלים מהותיים לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה בכלל ותלמידים עם מוגבלות בבתי הספר בפרט.

 

 

תלמידים יושבים במעגל ומנסים לפתוח קופסא כשעל ידיהם כפפות גדולות ומגושמות. תחנה זו מדמה מוגבלות בניידות

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן