Skip to main content

חדשות

אירוע נגישות לכבוד חודש המודעות ולאנשים עם מוגבלויות בבתי ספר בירושלים

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום שני ה -5/12/22, לכבוד שבוע המודעות לאנשים עם מוגבלות העבירה "עמותת נגישות ישראל" אירוע הפנינג נגישות, הכולל אירוע בוקר ואירוע אחה"צ.
באירוע הבוקר השתתפו כ-18 כיתות מכל העיר, דוברות עברית וערבית. אחה"צ התקיים הפנינג פתוח לקהל הרחב ולכל מי שרוצה לחוות ולשמוע על עולם הנגישות ועל עולמם של אנשים עם מוגבלות.

המשתתפים עברו בין התחנות השונות, שמעו את הסיפור האישי של המדריכים ולאחר מכן, התנסו בצורה אקטיבית במוגבלויות השונות. בתחנה של מוגבלות בניידות– המשתתפים התנסו בישיבה על כיסא גלגלים ועברו מסלול מכשולים המדמה מדרכה עם עליות וירידות, דשא סינטטי, מכסי ביוב, רמפה, באמפרים ועוד. תחנה נוספת בסוג מוגבלות זה היא באמצעות משחק ובו התלמידים התנסו במשחק כדורעף ישיבה. בנוסף, הייתה גם את תחנת הגרפיטי בה התלמידים עטו כפפות שדימו מוגבלות בידיים והיה עליהם לעשות פעולות יומיומיות של כתיבה, קשירת שרוכים, והתנסות במוטוריקה עדינה. 

 

בתחנת מוגבלות בראיה התבקשו המשתתפים לטעום גלידה בעיניים מכוסות, ובשל כך הם למדו להיעזר בחושים נוספים על מנת לגלות מה יש להם ביד, וחוו איך מרגיש לא לראות. בתחנת שפת סימנים, למדו המשתתפים מילים בשפת הסימנים התנסו במשחק "טלפון שבור" בו היה עליהם להעביר מילים ומסרים בעזרת קריאת שפתיים בלבד. הם גילו כי תקשורת ודיבור פשוט יכול להיות מורכב לפעמים.

 

בתחנת מוגבלות בלתי נראית, ישבו הכיתות בכיתה ופגשו מדריך עם מוגבלות תקשורתית- המשתתפים הכירו את האתגר במוגבלות שאינה נראית לעין, שמעו אדם מעורר השראה שלמרות המוגבלות מצליח להגשים חלומות. המדריך שיתף בקשיי תקשורת, מה זה אומר להיות תלמיד על הרצף האוטיסטי וכיצד הצליח להתמודד עם הקשיים ומה הוא שילוב בחברה עבורו.

 

 

ילדים יושבים עם עיניים מכוסות דבר המדמה עיוורון וכבדות ראייה


 

 

 

 

 

 


 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן