Skip to main content

חדשות

אירוע נגישות של עמותת נגישות ישראל בתיכון ביהוד

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום רביעי ה-16.11.2022 העבירה עמותת "נגישות ישראל" הפנינג נגישות לשכבת י' בתיכון "מקיף יהוד", אחד מן התיכונים שבעיר. האירוע כלל מפגש עם מדריכי העמותה שחיים עם מוגבלויות שונות, שמיעת סיפורם האישי של המדריכים, מעבר בין התחנות בהן מוצגות המוגבלויות והתנסות בהן בצורה אקטיבית הממחישה במעט את עולמם. היו מגוון תחנות באירוע בניהן תחנת שפת סימנים- בה למדו התלמידים מילים בשפת הסימנים, שיחקו במשחק "טלפון שבור" שבו היה עליהם להעביר מילים ומסרים בעזרת קריאת שפתיים בלבד.

 

 

תחנות נוספות שהיו באירוע הן במוגבלות בניידות שם היו לתלמידים התנסויות רבות – התלמידים התנסו בישיבה על כיסא גלגלים ובאמצעותו עברו מסלול מכשולים המדמה מדרכה עם עליות וירידות על משטח של דשא סינטטי ומשטח רמפה. התנסות נוספת בניידות הייתה בכדורסל כיסאות גלגלים- המשתתפים ישבו על כיסאות מיוחדים המותאמים למשחק ודנו  בהבדלים בין סוגי משחקי הכדורסל. תחנה השלישית של מוגבלות בניידות הייתה תחנת הגרפיטי- בה התלמידים עטו כפפות שדימו מוגבלות בידיים והיה עליהם לעשות פעולות יומיומיות של כתיבה, קשירת שרוכים הכנסת כפתור למקומו. 

 

 

בתחנת מוגבלות בראייה-התלמידים נכנסו לרגע לעולמם של אנשים כבדי ראייה או עיוורים והרגישו איך זה להתנהל במרחב כשעיניהם מכוסות. עוד תחנות שהיו באירוע הן מוגבלויות בלתי נראות, למשל מוגבלות קוגניטיבית או תקשורתית. בתחנת מוגבלות הקוגניטיבית- קיבלו התלמידים דף עם טקסט מורכב והתבקשו לקרוא אותו תוך מספר שניות ולאחר מכן לענות על שאלות הקשורות לטקסט. פעולות אלה בזמן קצוב ממחישות את הקושי של אדם עם מוגבלות קוגניטיבית, שכאשר יש לחץ מהסביבה הבנת הטקסט עבור אדם עם מוגבלות קוגניטיבית יהיה מורכב יותר . בתחנה המציגה מוגבלות תקשורתית,  התלמידים פגשו במדריך עם מוגבלות זו, ששיתף אותם, מה זה אומר להיות תלמיד על הרצף וכיצד הצליח להתמודד עם הקשיים ומה הוא שילוב בחברה עבורו.

 

 

התלמידים יושבים בכיתה במעגל ומקשיבים למדריך שחיי עם מגבלה פיזית, יושב בכיסא גלגלים ומספר להם על חייו עם מוגבלות זו.

 

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן