Skip to main content

חדשות

אירוע של העמותה להעלאת המודעות לנגישות ולאנשים עם מוגבלויות בקיבוץ משמר העמק

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום שלישי ה- 11.10.22 העבירה עמותת נגישות ישראל ביחד עם מתנדבי נגישות ישראל צפון, הפנינג תחנות התנסות חווייתית לתושבי קיבוץ משמר העמק. מטרת הפעילות הייתה להעביר בצורה חווייתית את עולם הנגישות, המוגבלויות השונות ונגישות חברתית. ההפנינג כלל ארבע תחנות שונות, כל אחת עסקה במוגבלות אחרת (מוגבלות בראייה, בשמיעה ובניידות). בתחנות שמעו התושבים את סיפורם האישי של  המדריכים, שאלו שאלות והתנסו בצורה אקטיבית חווייתית במוגבלות ובכך נתנה להם ההזמנות להיכנס לרגע לעולמם של אנשים עם מוגבלות.

בין התחנות הייתה תחנת שפת סימנים- בה נפגשו המשתתפים עם מתנדב חירש ומתורגמן לשפת הסימנים, למדו על עולמו האישי, קיבלו טיפים כיצד הם יכולים לעזור ולהקל על אנשים חירשיםכבדי שמיעה, למדו מילים בשפת הסימנים והתנסו במשחק "פנטומימה" בו היה עליהם להבין מילים ומסרים בעזרת פנטומימה בלבד. מעבר לשפת סימנים הייתה גם תחנה של מוגבלות בניידות-היא כללה תחנת כדורעף בישיבה, משחק ספורט פראלימפי המתבצע בקבוצות המתחרות זו בזו באמצעות זריקת ותפיסת כדור כאשר כל המשתתפים יושבים במגרש ללא אפשרות לזוז ממקומם בעת המשחק.

 

תחנה נוספת בסוג מוגבלות זה היא התנסות בישיבה על כיסא גלגלים ומעבר של מסלול מכשולים המדמה מדרכה, דשא סינטטי, רמפות, פתחי ביוב ועוד. תחנה אחרונה שהוצגה הייתה של מוגבלות בראייה-בה התושבים פגשו מתנדב עיוור, נחשפו לסיפורו האישי- הקשיים, האתגרים וההצלחות והתנסו בטעימה עיוורת של גלידות. באמצעות תחנה זו הם גילו והבינו את המשמעות של להיות אדם עם מוגבלות בראייה ולמספר דקות בודדות ניתנה להם הצצה לעולמו של המתנדב.

 

 ילדים יושבים ומשחקים כדורעף בישיבה

 

 

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן