Skip to main content

חדשות

ארוחת חושים ברשת מוזס – לא רואים, לא שומעים, לא חותכים…

קטגוריה: חדשות העמותה

כ-10% מתושבי מדינת ישראל, אנשים מוגבלויות שונות, פיזית, נפשית, חושית, שכלית המהווים כ-600,000 מתושבי המדינה. נכי צה"ל, נפגעי פעולות איבה, נפגעי תאונות עבודה ודרכים, אנשים עם מוגבלויות כתוצאה ממחלה או זיקנה. אנשים על כסאות גלגלים, הנעזרים בהליכון או מקל, לקויי ראייה ועיוורים, לקויי שמיעה וחרשים, נפגעי נפש, קשישים ואחרים. מתוכם כ-150,000 עם מוגבלות המצריכה התאמות נגישות. התאמה זו אינה רק לנכים, אלא גם לכבדי משקל, לאימהות עם תינוקות, לנמוכי קומה ועוד.

רשת מסעדות "מוזס" משתפת פעולה עם תודעת ההנגשה ואירחה לארוחת חושים חוויתית… הארוחה הונחתה ע"י יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל והועברה למנהלי המשמרות של רשת מוזס, לנציגים ממסעדות אחרות ולאנשי תקשורת. בארוחה חוו המשתתפים טעימת יינות של יקבי רמת הגולן וארוחה של שלוש מנות בהתאמה לסוג המוגבלות.

המנה הראשונה הוגשה כשעיני הסועדים מכוסות, ותורמת להבנת הסיטואציה בעולם העיוורים. מנה נוספת לוותה במוזיקה רועשת ובאוזניות לכיסוי האוזניים, כך חוו הסועדים את עולם לקויי השמיעה, ומנה נוספת אשר התמקדה באנשים עם מוגבלויות פיזיות למיניהן.

המטרה המרכזית בשיתוף פעולה זה, היא להגביר את המודעות בקרב מסעדנים לגבי קהל המטרה של אנשים עם מוגבלות, הן מבחינת היקפו והן מבחינת צרכיו.

המפגש הינו חווייתי ולימודי, צוות המנהלים חווה ולומד מהו שירות נגיש, נכון וידידותי לאנשים עם מוגבלויות מכל הסוגים. ומעביר את הידע למלצרים בשטח.

עמותת נגישות ישראל מחויבים להנגשת המדינה, מתוך חובה אזרחית ודאגה להשתלבותם של אנשים עם מוגבלויות כאנשים שווים בחברה.

עמותת נגישות ישראל מודה מקרב לב על שיתוף הפעולה הפורה ל:
מר איציק בן דוד מהמרכז לכלבי נחייה,
הגב' רותי זילברמן, רכזת מתנדבים ונגישות ארגון כבדי השמיעה והחרשים "בקול"
יקבי רמת הגולן
ולרשת המסעדות מוזס על האירוח האדיב.

 

לארוחות החושים הקודמות שערכנו: 

ארוחת חושים ונגישות ב-3 שלבים

טעימות נגישות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן