Skip to main content

ביקור השר בספריה לעיוורים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

הספריה המרכזית לעיוורים, כבדי ראיה ומוגבלים שבנתניה היא היחידה בארץ המספקת ספרי עיון, לימוד, דת וספרות יפה לגווניה בכתב ברייל, קלטות שמע, תקליטורים וספרים בעלי פונט מוגדל ליותר מ-10,000 קוראים לקויי ראיה.

תקציב הספריה עומד על כ-5.5 מיליון ₪ לשנה, חלק הארי נשען על תמיכה ממשלתית, והיתר מתרומות מזדמנות ותמיכת קרנות.

במהלך השנים 2000-2006 קיצץ משרד התרבות בתמיכתו לספריה לעיוורים. מתמיכה של 3.5 מיליון ₪ בשנת 2000, ירדה בהדרגה תמיכת משרד התרבות ל-2.5 מיליון ₪, כשאישור התמיכה מגיע אחרי אמצע השנה, וחלק הארי של התמיכה ניתן בסופה של שנת התקציב לאחר סחבת רבה.

בינואר השנה הגישה הספריה בקשה לתמיכה בגובה 4 מיליון ₪, עד היום לא התקבל אישור מוועדת התמיכות, ולו חלקי. בינתיים התקבלה מקדמה של כחצי מיליון ₪ (כשרוב שנת התקציב כבר מאחורינו), ופניות חוזרות ונשנות לשר המדע התרבות והספורט, מר ראלב מג'אדלה, וליו"ר ועדת חינוך ותרבות, ח"כ מיכאל מלכיאור, העלו חרס.

לפני כחודש התריעה הספריה שבחשבונה נותר סכום שמספיק להפעלה של חודש בלבד. ב-25.9.07 נאלצה הספריה לסגור את שעריה, כשמאחורי הקלעים נמשכים המאמצים לגייס את הסכום הנדרש להפעלתה. נקבעה פגישה עם שר התרבות להיום, הוא ביקר בספריה ועזב אחרי כ-5 דקות מבלי לתת מענה לצרכים הדחופים של הספריה.

לא נותרה לאורי כהן, מנכ"ל הספריה לעיוורים, ברירה אלא להשאיר את הספריה סגורה עד לקבלת מלוא התמיכה לשנת 2007, והתחייבות לכיסוי מלוא הוצאות התקציב השוטף לשנת 2008 ואילך.

חשוב לזכור שאין גוף אחר, המספק שירות דומה. בלי הספריה לעיוורים למעלה מ-10,000 קוראים עיוורים, תלמידים, סטודנטים, אנשי מקצוע וקוראי ספרות יפה יאלצו לבלות שעות רבות ביממה בחשיכה תרבותית ורוחנית.

נראה כאילו חברי הוועדה, ופקידי המשרד בכלל, לא הפנימו שלעיוורים הזכות לדעת, לקרוא ספרים ולהשתלב במוסדות לימוד והשכלה.

 

עד כה נאספו אלפי חתימות למניעת סגירת הספריה בשתי העצומות שנפתחו באינטרנט:

האחת, ע"י קריינית בספריה, והשניה ע"י קוראת לקויית ראיה.

 

קראו גם את מכתבו של איתן נגב, עיוור הנמנה על מנויי הספריה.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן