Skip to main content

חדשות

בשורה לנכי עבודה: ביטוח סיעודי קבוצתי

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ חיים כץ, אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק המאפשרת ל-36 אלף נכי עבודה ליהנות מביטוח סיעודי 

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד), אישרה היום הצעת חוק פרטית מטעם ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי-מפדל החדשה), לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

על פי הצעת החוק, המוסד לביטוח לאומי יהיה רשאי לנכות מקצבה של נכה עבודה דמי השתתפות בביטוח סיעוד קבוצתי שסידר ארגון נכי העבודה, אם אותו אדם הסכים לכך מראש ובכתב. לכל נכי העבודה בעלי דרגת נכות יציבה, וכן לאלמן או אלמנה הזכאים לגמלה הניתנת לתלויים בנפגעי עבודה, תינתן האפשרות להצטרף לביטוח, למעט אלה שביום הצטרפותם לביטוח כבר התרחש לגביהם מקרה הביטוח כהגדרתו בפוליסת הביטוח. 

ח"כ כץ: "אני מברך על הצעת החוק, אשר תיטיב עם נכי עבודה. יש להפשיל שרוולים ולפעול ליישום החוק במהרה, וזאת תוך 180 יום מיום פרסומו". 

אבי עמידור, נשיא ארגון נכי תאונות עבודה: "נעשתה כאן מצווה גדולה. חברות הביטוח לא מוכנות לבטח נכי עבודה בביטוח סיעודי פרטי, מכיוון שזאת אוכלוסיה מבוגרת יחסית, עם פוטנציאל סיעודי גבוה. לכן, רק באמצעות התאגדות כקבוצה נוכל לעשות זאת". 

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי-מפדל החדשה): "יש 36 אלף נפגעי תאונות עבודה בישראל. הבריא ביותר מביניהם הוא בעל 20 אחוזי נכות, והחציון הוא מעל 40 אחוזי נכות. זאת אוכלוסיה מועדת. כבר 7 שנים שהצעת החוק מונחת, ואני מברך על אישורה היום בוועדה".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן