Skip to main content

חדשות

דיון מיוחד בוועדת פניות הציבור בנושא תו חנייה לרכב נכה

קטגוריה: Access Israel News

הוועדה לפניות ציבור התכנסה היום כדי לדון בפניות ציבור בנושא תו חנייה לרכב נכה בעקבות פניות של נכים מהן עולה כי בכוונת משרדי הממשלה להחמיר את סוגיית החנייה לנכים.

נציגי ארגוני הנכים שהגיעו לוועדה טענו שכיום יש בישראל 75,000 נכים בעלי תווי חנייה מקוריים. לדבריהם קיימים פי שניים תוויי חנייה מזויפים. בתי דפוס מדפיסים תווי חנייה הכוללים את כל האישורים הנלווים בתמורה ל-400 ₪ בלבד.

לטענת הנכים יש מעט מקומות חנייה המוקצים לציבור הנכים ובמקומות מסוימים הקטינו את ההקצאה מ-5% ל-2%.כמו כן ציינו ארגוני הנכים כי קיימת גמישות יתר בנושא חלוקת התווים, יש המקבלים 2 תווי חנייה אם ברשותם 2 רכבים.

עוד העלו טענה על כך שתווי החנייה של מדינת ישראל לא מוכרים בחו"ל.
כמו כן טענו ארגוני הנכים שמאבקי כח של משרדים ממשלתיים גרמו לנכים להתווכח מי יותר נכה, מי ראוי ומי לא ראוי להיות בעל תו נכה, דבר זה מחליש מאוד את ארגוני הנכים במאבקם לטובת ציבור הנכים.

כמו כן הועלו טענות נגד נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות אשר אמורה לשמור על זכויות הנכים ולדברי חלק מהנכים פוגעת באופן עקבי בהם והפגיעה היא משמעותית וקשה. 
נציגי הנכים ציינו כי בכוונת המוסד לביטוח לאומי לשנות את הקריטריונים לקבלת תווי חנייה ולהחמיר מאוד עם ציבור הנכים.

ח"כ סופה לנדבר, יו"ר הוועדה הביעה את כעסה על כך שנציגי נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות בחרו שלא להגיע לישיבה. ח"כ לנדבר קראה להגביר את הענישה והאכיפה לגבי ציבור הנהגים שחונים בחניית נכים.

עו"ד דן שני, סנ"צ ראש מדור תביעות  תעבורה  במשטרת ישראל ציין כי הקנס כיום על חנייה במקום שמיועד לרכב נכה עומד כיום על 500 ₪ ללא נקודות. שני העלה טענות כלפי הרשויות המקומיות על כך שלא מציבים תמרורים במקומות הנכונים דבר שמקשה מאוד על האכיפה.

מר חנן אהרון, סגן מנהל אגף רישוי במשרד התחבורה ציין כי המשרד עושה רבות לטובת הנכים ומנסה להקל עליהם. לטענת אהרון במשרד קיים קובץ נכים שמכיל פרטים עם כל תווי החנייה  האמיתיים וכל מי שרוצה להשתמש בקובץ זה: השלטון המקומי, משטרת ישראל מוזמנים לעשות זאת על מנת להגביר את האכיפה. לנושא תווי החנייה בחו"ל ציין  מר אהרון כי ישראל לא חתומה על אמנה בינלאומית  לתווי חנייה בחו"ל. לדבריו משרד התחבורה פנה למשרד החוץ בבקשה לסייע בעניין ולזרז את האמנה.

בסיכום הישיבה הודיעה יו"ר הוועדה, ח"כ סופה לנדבר:

– ח"כ לנדבר פונה למוסד לביטוח לאומי בבקשה שלא להחמיר את הקריטריונים לקבלת תו חנייה לנכה.

– ח"כ לנדבר פונה לשלטון המקומי בבקשה להגדיל מקומות חנייה לנכים.

– ח"כ לנדבר פונה לממשלת ישראל בבקשה לעשות קמפיין למען ציבור הנכים, שדורי תעמולה ופרסומות שיסבירו את חשיבות שמירת החניות המיועדות לנכים רק עבורם.

– ח"כ לנדבר פונה למשטרת ישראל בבקשה להגדיל את הקנס הניתן לנהגים החונים בחניית רכב נכה ולהוסיף להם נקודות.

– ח"כ לנדבר הודיעה שתקיים ישיבת המשך על מנת לבדוק אלו צעדים ננקטו בנושא.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן