Skip to main content

חדשות

דיון על תקצוב חוקי ותקנות הנגישות לבקשת עמותת נגישות ישראל

קטגוריה: חדשות העמותה

לפני שנה בדיוק ב 20/1/10 עמותת נגישות ישראל פנתה בבקשה לקיים דיון מהיר בוועדת הכספים

לעניין – אי תכנון של משרד האוצר לתקצוב חוקי ותקנות הנגישות

 

בסיוע חה"כ חיים אורון וחה"כ אילן גילאון נקבע הדיון.

 

כזכור לכם, יו"ר הוועדה חה"כ משה גפני סיכם באופן הבא: היו"ר משה גפני:

 

תודה רבה. רבותיי, אני מבקש לסכם את הדיון. קודם כל, אני מברך אותך חבר הכנסת אילן גילאון על העלאת הנושא שהוא נושא מאוד חשוב וחברה שמכבדת את עצמה צריכה ליישם את החוק בעניין הזה וזה חוק מוסרי ממדרגה ראשונה.

 

אני מבקש לקבל שתי החלטות, ברשותך, חבר הכנסת גילאון. החלטה אחת היא החלטה שהציע חבר הכנסת ציון פיניאן והצטרף אליה חבר הכנסת חיים אורון. ההצעה הזאת לפיה אנחנו מבקשים לדעת בתוך חודש כמה כסף עומד לרשות העניין הזה.

 

הדבר השני הוא שאני מבקש עכשיו להקים בחודש הזה מטה שיהיה מורכב מנציגת משרד ראש הממשלה, נציג משרד האוצר, נציג נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות ונציגת השלטון המקומי (ועמותת נגישות ישראל – בהמשך הפרוטוקול).  לעשות איזושהי עבודה שלא קשורה להחלטה הראשונה, להחלטה הזאת שבתוך חודש אני רוצה לדעת מה קורה היום. אנחנו עוד לא קיימנו דיון ואני רוצה לדעת מה היעד היום וכמה כסף עומד לרשות העניין.

 

כאמור, ההחלטה השנייה היא הקמת מטה והמטה הזה לא צריך לעבוד יום ולילה אלא הוא צריך לעשות תוכנית כדי שנוכל לקבל אותה בתוך החודש הזה. הכל תקציבי מכיוון שאני לא נכנס לדברים המקצועיים שהם קשורים לוועדת העבודה והרווחה, לוועדת המשנה בראשותו של חבר הכנסת אילן גילאון. ועדת הכספים לא נכנסת לחלק המקצועי אלא רק לחלק הכספי. עבודת המטה עליה אני מדבר היא כמה כסף להערכתכם צריך במשרדי הממשלה או בחברות הממשלתיות, במשרדים הישנים כמובן, כי לגבי החדשים החוק מחייב.

 

עברה שנה ולא נעשה דבר

 

המטרה – לתקצב את החוק

 

ביום שני הקרוב ה 21/2 בשעה 10:30 בוועדת הכספים יערך הדיון.

 

עדכונים בהמשך.

 

עמותת נגישות ישראל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן