Skip to main content

חדשות

הארכת הניסוי לתשלום גמלת סיעוד לידי הזכאי

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת שלי חיים כץ ושלי יחימוביץ הקובעת הארכת הניסוי לתשלום גמלת סיעוד לידי הזכאי .

ח"כ חיים כץ : "הועדה מייצגת נאמנה את האינטרסים של הקשישים "

ח"כ שלי יחימוביץ : חברת כוח אדם מקבלת 40 ₪ לשעה ומעבירה 21 ₪ בלבד  לטיפול בקשיש .

מנכלית הביטוח הלאומי : אסתר דומיניסיני : צריך לומר בקול רם הניסוי הצליח . 

בפתח הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ חיים כץ: " הועדה מייצגת נאמנה את האינטרסים של ציבור הקשישים . לא ניתן יד וחצי יד לפגיעה בציבור הקשישים .

מדובר בתוכנית ניסיונית ורצונית ואני לא מבין על מה החשש הגדול והלחצים הגדולים  שמופעלים על חברי הכנסת. אני מבקש להודיע לכולם אנחנו לא לחיצים . " 

ח"כ שלי יחימוביץ:" מופעלים לחצים לא מידתיים על ניסוי מצומצם כי מדובר בכסף גדול מאוד. מדובר ב 3 מיליארד ₪ ו200 מיליון ₪ בשנה כאשר רוב רובו של הכסף זורם היישר לחברות כוח אדם ומהם מועברים לקשיש .

חשוב לדעת כי חברת כוח אדם מקבלת 40 ₪ לשעה ומעבירה 21 ₪ בלבד  לטיפול בקשיש כלומר בדרך נחתך קופון שלא ישוער . יש ניסיון נואל להפעיל עלינו לחץ ע"י חברה יחצנית וזאת כדי להבטיח את המשכיות זרימת הכסף .חברות כוח האדם לא דואגות לקשישים יותר מאשר אנו דואגים להורינו .הניסוי הסתיים בהצלחה רבה . המשפחות דווחו על פחות בירוקרטיה למרות זאת לא הזדרזנו להחיל את החוק במלואו אלא להרחיבו בשנה אחת . 

ח"כ עפו אגברייה : מכפישים משפחות שלמות שכן יכולות ורוצות לדאוג לקשישים שלא דרך חברת כוח אדם .רוצים לנשל את זכות הבחירה מהמשפחות . הצעת החוק אינה גורפת והיא מאפשרת ניסוי מורחב יותר . 

אסתר דומיניסיני מנכ"לית הביטוח הלאומי אמרה :

"הביטוח הלאומי משלם 55 מיליארד ₪ בקצבאות . כל הקצבאות מועברות באופן ישיר וללא תווך של חברת כוח אדם . החוק מאפשר זכות בחירה למשפחות ואנחנו תומכים בחוק .

הטענה שתהיה פגיעה בהליכי הביקורת הינה שטות מוחלטת .

הועדות שקיימות בשלטון המקומי הן אלו שמחליטת האם לאשר קצבה בכסף או דרך חברת כוח אדם ?.אם יש חשש של פגיעה בקשיש הועדה לא מאפשרת העברת של הכסף למשפחה .

צריך לומר בקול רם הניסוי הצליח" . 

יהורם הל  – עמותת כן לזקן : "מדובר בהצעת חוק טובה ולכן אנו תומכים בהרחבת הניסוי בשנה שכן הרחבתו תאפשר בדיקה מעמיקה יותר של יתרונותיו וחסרונותיו ".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן