Skip to main content

חדשות

הדרכת נגישות לעובדי המכללה האקדמית תל אביב יפו

קטגוריה: חדשות העמותה

בתאריך ה-9.1.23, התקיימה התנסות חווייתית  לכ-150 עובדים ממגוון פקולטות באקדמית תל אביב יפו.
במסגרת האירוע, המשתתפים עברו בין התחנות השונות, שמעו את סיפורם האישי של המדריכים, שוחחו איתם והוזמנו להתנסות בצורה אקטיבית במוגבלויות השונות באופנים שונים.
בין התחנות הייתה תחנה של מוגבלות בניידות, בה פגשו העובדים את גיא. הוא סיפר למשתתפים על האתגרים שחווה כאדם המתנייד בכיסא גלגלים, על ההצלחות הרבות שלו, היעדים שהציב לעצמו וההצלחות בהם. בתחנה זו ההתנסות הייתה  במסלול מכשולים המדמה את האתגרים העומדים בפניי אדם היושב על כיסא גלגלים כאשר הוא מגיע למדרכות עם מכשולים כמו פתחי ביוב, עמוד, דשא סינטטי, עליות וירידות ועוד.

 

בתחנת מוגבלות בראיה, המשתתפים פגשו את יעקב, אדם עם מוגבלות בראייה, ששיתף אותם במשמעות של להיות אדם עיוור וכיצד ניתן להפוך את תקופת הלימודים למשלבת ומכילה בצורה שוויונית עבור סטודנטים עיוורים, לאחר מכן הם חוו  לרגע קצר איך זה מרגיש להיות במרחב כשעיניהם מכוסות, איך ניתן להשתמש ביתר החושים כדי לזהות אובייקטים במרחב. 
תחנה נוספת, הייתה תחנת שפת סימנים, שם פגשו המשתתפים את אמיר, מדריך חירש ששיתף והסביר להם איך זה מרגיש להיות אדם חירש בעולם של שומעים , מעבר לכך בתחנה זו הם למדו  מילים בשפת הסימנים והתנסו במשחק "טלפון שבור" בו היה עליהם להעביר מילים ומסרים בעזרת קריאת שפתיים בלבד.

 

בתום המפגש סיכם זיו שקד, ע' דיקן הסטודנטים, את תחושותיו בעקבות ההדרכה:
"ברצוני להודות לצוות נגישות ישראל על סדנה יוצאת דופן במקצועיותה ובעניין הרב שיצרה בקרב המשתתפים והמשתתפות.  למדנו והשכלנו רבות ואני באופן אישי אשמח לשיתופי פעולה נוספים עמכם. בנוסף, אני רוצה לשלוח תודה ענקית גם למדריכים של עמותת נגישות ישראל, הם מעוררי ההשראה, תודה ששיתפו בפתיחות מדהימה את סיפוריהם האישיים והאתגרים איתם הם מתמודדים. אין ספק שהם סייעו רבות להדגשת החשיבות של נגישות השירות לאנשים עם מוגבלויות.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן