Skip to main content

חדשות

הילד נפצע בביה”ס? האם אתם, ההורים, יודעים מה כולל הביטוח ששילמתם עבורו?

קטגוריה: Access Israel News

ועדת החינוך, התרבות והספורט קיימה היום דיון בנושא ”ביטוח תאונות אישיות לתלמידים”.
יו”ר ועדת החינוך, ח”כ הרב מיכאל מלכיאור: ”במשך שנים, נגבים מההורים תשלומי ביטוח עבור תאונות אישיות לילדיהם. ביטוח זה מעניק כיסוי לתאונה העלולה להגרם לילד בשנים בהן הוא תלמיד, בכל שעות היום, ובכל מקום בו הוא נמצא. ואולם, פוליסת הביטוח איננה ניתנת לידי ההורים. לפיכך, הם אינם יודעים מיהו היקף הביטוח – מה הוא מכסה ומה לא. בנוסף, הם נדרשים לשלם ביטוחים נוספים ע”י תנועות הנוער, המתנ”ס, וכד`. יתכן שיש כאן כפל תשלומים.למה לא מספרים להורים מה מכסה הביטוח? ועדת החינוך מאשרת 32 ₪ לתלמיד לשנה. למה משרד החינוך אינו עושה את מה שהוא צריך לעשות – לפקח על הענין? יש מקומות בהם דורשים מההורים סכום אחד, אך סכום הביטוח הוא נמוך יותר. איני יודע לאן מגיע ההפרש. כן לא הצלחתי להבין האם יש או אין תקנות בנושא הביטוח. כבר ב-2003 העיר מבקר המדינה על כך שיש צורך בשינוי החוק. אני חושב שלאחר 4 שנים, הגיע הזמן לבצע את הערת המבקר.”

מנכ”ל המועצה הלאומית לשלום הילד, יצחק קדמן: ”אני, כהורה, איני יודע באיזו חברה מבוטחים ילדיי ואיני יודע מהן זכויותי. קיבלתי תלונה מהורה על דרישת תשלום עבור פינוי ילד ממוסד חינוכי ע”י אמבולנס. הפניתי את השאלה למשרד החינוך וקיבלתי 3 תשובות שונות. אני מבולבל. אני לא יודע האם תשלום לאמבולנס מכוסה או לא ע”י הביטוח. כן לא ברור האם טיפול שיניים מכוסה.”

ד”ר חגית מאיר, מפקחת מתאמת במנהל הפדגוגי במשרד החינוך: ”חובת הביטוח היא של הרשות המקומית, המבצעת את הביטוח בפועל ע”פ התעריפים המאושרים כאן בוועדה. יש רשויות הגובות את הכספים מההורים, ויש בתי”ס שגובים אותם. לפחות פעמיים בשנה, המשרד מרענן את המידע שאין לגבות מההורים סכום הגבוה מהסכום הנגבה בפועל ע”י חברת הביטוח. אין לנו אפשרות לפקח על הרשויות המקומיות. סכום הביטוח הנגבה מההורים אינו זהה בכל הרשויות המקומיות, כמו בביטוח רכב.”

עו”ד יגאל שגיא, יועץ משפטי, מרכז השלטון המקומי: ”חברות הביטוח שולחות למרכז השלטון המקומי אלפי עותקים מהפוליסה, מחוזר הביטוח ומטפסי התביעה. שם, מעבירים את החומרים לבתיה”ס. אלפי התביעות שאנו מקבלים בשנה מוכיחות שהטפסים מגיעים להורים. הביטוח במסגרת תשלומי ההורים הוא ביטוח חובה, ואילו הביטוחים הנוספים המעניקים כיסוי נרחב יותר ונגבים ע”י תנועות הנוער וכד` הם ביטוחים נוספים. כמו שאדם עושה לעצמו ביטוח נוסף, כך יכולים גם ההורים. המחיר המקסימלי המותר לגביה במסגרת תשלומי ההורים הוא 32 ₪ לתלמיד. בניקוי הנחות שונות, זה יכול להגיע בפועל ל-20 ₪ בלבד. יש רשויות מקומיות שפרשו מההסדר הארצי וביטחו עצמן בחברות אחרות. כשהן רוצות לחזור להסדר הארצי, בהתחשב בהסטורית התביעות שלהן, לא תמיד ניתן להשיב אותן להסדר בתשלום של 32 ₪, משום שתשלום זה נקבע לתהליך ארוך טווח. המכרז הבא אמור להיות ב-2008, ואז נשקול שינויים”.

יו”ר הוועדה, ח”כ הרב מיכאל מלכיאור, סיכם את החלטות הוועדה:

1. הוועדה מצפה, תוך חודשיים, לקבל ממשרד החינוך את התקנות שמבקר המדינה דרש כבר בשנת 2003.

2. הוועדה דורשת כי יחד עם חוזר בקשת התשלום עבור תשלומי ההורים, יצורף חוזר נוסף ובו יפורט מהו כיסוי הביטוח, וכן הסדרים מיוחדים נוספים הנוגעים לביטוח. בנוסף, דורשת הוועדה כי תנתן להורים כתובת לפנייה בעניין תביעות הביטוח.

3. הוועדה דורשת ממשרד החינוך שיבצע את עבודתו – בדיקה ופיקוח בנושא הביטוח. אם המשרד חושב שאין באפשרותו לקיים חובה זו במצב הקיים, הוועדה מציעה למשרד להציע שינוי בחקיקה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן