Skip to main content

חדשות

הילד שלך הוא המראה שלך / יפעת זילכה וקרן ספיר

קטגוריה: חדשות העמותה

כולנו מכירים את הסיטואציה הבאה: רכב ללא תו נכה חונה בחנייה המסומנת לנכים בלבד, סתם כך, בלי סיבה. אין זה משנה אם הסימון נמצא בכניסה לקניון, בחניון המרכז המסחרי או סתם באחד מרחובות העיר. לצערנו, התופעה צוברת תאוצה עם הזמן וחוטאים בה תושבים מן השורה ואנשי חוק כאחד.

אין ספק, שמדובר בתופעה חברתית חמורה. לכן את פרוייקט הגמר שלנו לתואר ראשון במסלול "תקשורת שיווקית" וכאזרחיות שומרות חוק, בחרנו לעסוק בה. מטרתנו היא להעלות את הנושא למודעות של כולנו וליצור מערך אכיפה יעיל ומרתיע עד כמה שניתן. בשיתוף עמותת "נגישות ישראל" יצאנו למסע מרתק ומעניין, שאנו מאמינות כי יש בכוחו לשנות ולהשפיע, ולו במעט, על התופעה המדאיגה. אנו מאמינות שקמפיין תקשורתי עתיד לסייע בהגברת המודעות לאיסור החנייה בחניית נכים בקרב החברה הישראלית.

האסטרטגיה התקשורתית בה בחרנו, היא לשקף מציאות: ההורים הם אלו העלולים לחנות את רכבם בחניית נכים ובכך להעביר מסר, שאינו חינוכי לחלוטין, לילדיהם. מכאן, שאם חשוב להורה, כאחראי על חינוך ילדיו, לא לאכזב אותם, להוות דוגמא אישית ולצאת "גדול" בעיניהם, הוא יחשוב פעמיים לפני שיחנה את רכבו, בקלות יתרה, בחנייה השמורה לנכים בלבד.

הפעילות התקשורתית המתוכננת לקמפיין: פרסום באמצעות שילוט חוצות, תשדירי רדיו וטלוויזיה ומודעות בעיתונות הכתובה, במטרה להגביר מודעות לנושא חשוב זה בקרב הציבור.

כמו כן, ארגון אירוע גדול, הנקרא "רוקדים על גלגלים" , בהשתתפות אומנים ואנשי ציבור, פעילי עמותת "נגישות ישראל" ובהזמנה פתוחה ונרחבת לכלל הציבור. מטרת יחסי הציבור, גם היא, להעלות למודעות את נזקי התופעה האמורה ולנסות למגרה ככל שניתן.

אנו נזדקק, כמובן, לעזרתה של עמותת "נגישות ישראל" בהוצאת התכנון אל הפועל, ואין לנו ספק שנקבל את העזרה הדרושה, לאור חשיבות הנושא והמחויבות של כולנו אליו.

לשמחתנו הרבה, הצלחנו לגייס את איש הרדיו והטלוויזיה, מר גבי גזית לעזרתנו. מר גזית ידוע כמי שמתנגד נחרצות לתופעת החנייה בחניות נכים ואף נותן לכך ביטוי נוקב בתוכניותיו השונות. מר גזית נתן את קולו לתשדירי הרדיו והטלוויזיה והביע נכונותו לקחת חלק פעיל בפעילויות בהמשך.

אנו תקווה כי יש בכוחה של פעילות זו להשפיע על ציבור הנהגים בכלל ועל ציבור ההורים הנוהגים בפרט ולהוביל לשינוי חברתי בו אבא ואמא – לא חונים בחניית נכים!

תודות:
לגב' הדר מזור, מנהלת פרוייקטים בעמותת נגישות ישראל – על העזרה והליווי לאורך הדרך
למר גבי גזית – על שיתוף הפעולה
למר עמיר עירון, ראש מח' תקשורת שיווקית במכללת "ספיר" – על ההכוונה המקצועית

קרן ספיר ויפעת זילכה,
סטודנטיות במחלקה לתקשורת, יצירה וביקורת
המכללה האקדמית "ספיר"

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן