Skip to main content

חדשות

הכנסת אישרה הפליית אנשים עם מוגבלות בתחבורה הציבורית

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

בתירוץ הקורונה הנציחו ב-8.2 בכנסת הפלייה בתחבורה הציבורית העירונית – הקווים העירוניים יתוגברו בתקופת הקורונה גם באוטובוסים לא מונגשים; האוטובוסים המונגשים ימשיכו בתדירות הקיימת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה אתמול (8.2) תקנות לפיהן משרד התחבורה יתגבר את קווי האוטובוסים העירוניים גם באמצעות אוטובוסים בין עירוניים שאינם מונגשים לאנשים עם מוגבלות. זאת על מנת להפחית את העומס בתחבורה הציבורית בתקופת הקורונה.

ועדת הכלכלה החמירה ואישרה לחזור לשיעור התפוסה המותר לפני הסגר של 75%.

המשמעות – בעומס הצפוי בתחנות האוטובוס, אנשים עם מוגבלות יישארו מאחור.

עמותת נגישות ישראל, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, נכה- לא חצי בן אדם וארגונים נוספים דרשו העדפת כניסה גם מעבר למכסות של אנשים עם מוגבלות בניידות. לתדהמתנו ואכזבתנו משרד התחבורה והבטיחות בדרכים אישר רק כניסה מראש של אנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים. בנוסף ביקשנו נתונים מדויקים באפליקציות, קמפיין מודעות להעדפה וסיוע לנוסעים עם מוגבלות וקו אחרון נגיש.

התחבורה הציבורית הנגישה הינה אחד התחומים החשובים לאנשים עם מוגבלות ולצערנו המצב גרוע. אין מוניות נגישות, אין אוטובוסים בינעירוניים נגישים, אין פתרונות לפריפריה ותכלס לאדם עם מוגבלות אין פתרון מדלת לדלת.

עמותת נגישות ישראל מזמינה את השרה רגב ומנכ"ל המשרד להתנסות יום אחד בכיסא גלגלים.

התקנות ייכנסו לתוקף באופן מיידי, ויימשכו עד לתאריך 6.3. לאחר מכן יוכל משרד התחבורה לבקש מהוועדה להאריך את תוקפן. עוד הוחלט כי יודגש באמצעות מערכת הכריזה של האוטובוס או באמצעות מודעה כי יש קדימות לאנשים עם מוגבלות בעלייה לאוטובוס.

כואב וקשה להאמין שכזו תקנה מאושרת בכנסת ישראל 2021.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן