Skip to main content

חדשות

הכשרת נגישות לעובדי מכללת הנדסאים תל אביב

קטגוריה: חדשות העמותה

בתאריכים 31.1.23  ו- 6.2.2023 התקיימו הדרכות לסגל האקדמי ומנהלי של מכללת הנדסאים תל אביב.

במסגרת ימים אלה, הם עברו הדרכה בנושא נגישות בשירותי ההשכלה הגבוהה בדגש על הנגשת הלמידה ותמיכה בסטודנטים עם מוגבלויות שונות. במהלכתן למדו על המוגבלויות השונות, המשמעות של נגישות והיעדר נגישות בשטח, השירותים הנדרשים עבור סטודנטים עם מוגבלות והאופן בו ניתן לספקם.

 

לאחר מכן, הם פגשו את מדריכי העמותה, אנשים עם מוגבלויות שונות –הודיה אלמקייס, איתן נגב, אמיר מרום ושירלי ענבי,  אשר שיתפו אותם בסיפורם האישי– האתגרים, ההתמודדויות וההצלחות שחוו בחייהם בכלל ובלימודיהם באקדמיה בפרט. 
שירלי ואיתן שיתפו בהתמודדות עם עיוורון וכיצד הצליחו להתגבר על המכשולים השונים שחוו,  הודיה ואמיר סיפרו על ההתמודדות של אדם שאינו שומע בסביבה שומעת, על האתגרים של אדם חירש, כיצד ניתן לצלוח אותם, ועל ההצלחות הרבות שלהם. 
בנוסף לכך, המשתתפים התנסו במוגבלויות השונות המדמות מוגבלות בראיה, מוגבלות בשמיעה ועוד, ונכנסו לרגע אחד לעולמם של אנשים עם מוגבלות וחוו במעט את התחושות המלוות אותם.

 

תגובות המשתתפים על האירוע:
"מטלטל. מעורר הערכה רבה מאוד לכל האנשים המופלאים שהופיעו כאן היום"
"עניין מאוד ונותן לנו זווית אחרת של הסתכלות לגבי העולם הזה. תודה רבה!"

 

עמותת נגישות ישראל מודה למכללת הנדסאים ולגברת עידית לייב רכזת הנגישות של המכללה, אשר מקפידים לשים במרכז עשייתם את נושא הנגישות ובכך מסייעים בקידום שילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן