Skip to main content

חדשות

הנגשת האוטובוסים בלונדון לכבדי ראיה או שמיעה

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מתוך אתר public technology
תרגום באדיבות האגודה למען העיוור חיפה

IBUS היא מעורכת משוכללת המספקת לנוסעים מידע שימושי על שירות האוטובוסים. מערכת משוכללת זו התקנה לאחרונה בכל 8,000 האוטובוסים בלונדון.

ההודעות "התחנה הבאה" הנשמעות באוטובוסים משמשות כאמצעי בידי הנוסעים לדעת היכן בדיוק האוטובוס משלהם נמצא, מה היא תחנתו הבאה ומה יהיה יעדו הסופי, אפילו לנוסע במסלול שאינו מוכר לו. המערכת מאפשרת לנוסעים לחוש ביטחון בנסיעתם באזור בלתי מוכר להם בעיר. הטכנולוגיה, שקודמה בברכה חמה, מסייעת בידי חברת האוטובוסים לספק לציבור שירות יותר אמין ויותר יציב.

IBUS הוא אחד הפרויקטים הגדולים בעולם העוסק במיקום אוטומטי משולב של כלי רכב.

בנוסף להודעות האוטומטיות של מיקום הרכב, IBUS משפרת את יכולת הנהג לתקשר עם נוסעיו על ידי מספר רב של הודעות מוקלטות מראש ומערכת כריזה. מערכת הבקרה והשליטה המרכזית של האוטובוסים בלונדון, הפעילה 24 שעות ביום, 7 ימים בשבוע, יכולה, בעזרת IBUS, לתקשר ישירות עם ציבור הנוסעים במקרה של תקלה רצינית, או במקרים של עיכובים ארוכים. המידע ממערכת IBUS מוזן גם למונים ספרתיים הנמצאים בתחנות והמודיעים לנוסעים על מועד ההגעה הצפוי של האוטובוס הבא.

מפקחי התנועה של חברת האוטובוסים העירונית יכולים לאתר בדיוק את מיקומו של כל אוטובוס בכל מסלול נסיעה בעיר, והם יכולים לנקוט בפעולות שישפרו את השירות לנוסע במקרים של תקלות ובעיות.

לדברי ראש עיריית לונדון, בוריס ג'והנסון:

"שמתי את האספקה של מידע ברור ומדוייק לתושבי לונדון בלב תכנית התעבורה שתיכננתי. IBUSהיא זינוק ענק קדימה בהיבט זה, והתוכנה עושה את מערכת האוטובוסים של הבירה מושכת יותר וקלה יותר לשימוש. למוגבלי ראייה או לאלה הנוסעים באיזור לא מוכר להם בעיר, הוכיחה המערכת את עצמה ככלי עזר יוצא מן הכלל, היא משפרת את הדיוק של השעונים המונים את הזמן עד להגעת האוטובוס הבא, והיא גם הבסיס להעברת מידע על שירותי האוטובוסים לטלפונים ניידים ולאינטרנט."

דיויד בראון, המנהל הכללי של תחבורת שטח מוסיף:

"IBUS פותחת תחום חדש ונרחב של יתרונות ל 6.4 מיליון נוסעים המשתמשים באוטובוסים בלונדון מדי יום. מידע מעודכן בזמן בנסיעה הוא חדשות חשובות לכל אדם בעל מגבלויות שמיעה או ראייה, וכן לאנשים שאינם מכירים את מסלול הנסיעה. וגם תושב לונדון המכירים את מסלולי נסיעת האוטובוסים ככף ידם ייהנו גם הם משירות תחבורתי אמין יותר תודות למידע שמערכת IBUS מספקת למפעיליה."

קרול תומס, מנהלת גישה ושיתוף לכלבי נחייה לאגודת העיוורים:

"עם הפעלת מערכת IBUS על האוטובוסים של הבירה, ראינו גידול במספר העיוורים וכבדי הראיה הפונים ומבקשים הדרכה לנסיעה באוטובוסים. ההודעות הקוליות נותנות לחברינו בטחון בשימוש במערכת האוטובוסים, וערכה עצום במתן תחושת עצמאות למוגבלי הראייה. אנו משבחים את מערכת התעבורה העירונית בפעולתה החלוצית בהכנסת מערכת הכריזה לאוטובוסים, ופתחנו במערכה, ביחד עם 25 ארגוני נכים בכל הארץ להתקין מערכות כריזה בכל האוטובוסים בבריטניה."

תוכנת IBUS משתמשת בשילוב של טכנולוגיות, כולל איכון לוויני ותוכנות איכון GPRS להעברת נתונים, לצורכי איתור מדוייק של מיקום כל אחד מ-8000 האוטובוסים בעיר. המערכת מספקת הודעות מסע ויזואליות וקוליות בזמן אמת לנוסעים, וכן תזמון מדוייק יותר של זמני ההגעה של האוטובוסים לתחנות והצגת זמן זה גם בשעונים שבתחנות. המערכת מספקת גם קשר אלחוטי לנהגים, ומאפשרת למפקחי התנועה לשפר את התפקוד והאמינות של התחבורה העירונית.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן