Skip to main content

הסרת מגבלות מרשיון הנהיגה של נכים

קטגוריה: חדשות העמותה

דן וגנר, נציג עמותת נגישות ישראל, נפגש עם אדריכל שמואל חיימוביץ ממונה נגישות ארצי, נציבות שוויון לאנשים עם מגבלות ודר' גור אריה ממרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) למטרת הסרת מגבלות מרשיון הנהיגה של נכים.

דן דיווח שהדיון היה קונסטרוקטיבי והסתמנה הסכמה של כל הנוכחים שיש להסיר את רשימת המגבלות הארוכה מגוף רישיון הנהיגה. וזאת מאחר שנהג שמגבלות אלה רשומות ברישיון הנהיגה שלו אינו יכול לשכור רכב עם ביטוח בארץ ו/בחו"ל.

הוסכם ע"י הנוכחים שמרב"ד, שהוא הגוף היחיד המוסמך לקבוע את מכשור/מנגנון/התקנים להם זקוק הנהג הנכה, ינפיק רשימה של התקנים כאמור, העתק אחד (קשיח / מודפס) יימסר לנהג הנבדק והעתק נוסף (רשומה אלקטרונית) יצורף לרישיון הרכב ויהיה נגיש לרשויות האכיפה.

הועלתה בדיון טענה שהביטוח הלאומי לא יסכים לממן מיתקונים/אביזרים שאינם רשומים בגוף רישיון הנהיגה, מבדיקה ראשונית מול נציבות השוויון לאנשים עם מגבלות, הביטוח הלאומי יסכים לממן את המיתקונים באם תאומץ הדרך המוצעת לעיל. אדריכל שמואל חיימוביץ מברר את הנושא מול הייעוץ המשפטי של הביטוח הלאומי.

הפתרון המסתמן הוא כיתוב אוניברסאלי שיירשם ברישיון הנהיגה של נהגים נכים, ע"פ הנוסח שהציע פרופ' יוסי ריבק, מנכ"ל מרב"ד, בפגישה במשרד הרישוי ב-14/03/2007 בה נכחו נציגי משרד התחבורה ונציגי ארגוני הנכים:

"חייב במנגנון מותאם" ובאנגלית: "Restricted to a vehicle with suitable controls

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן