Skip to main content

חדשות

העמותה פנתה למל"ל ומשהב"ט בעניין הנפקת תעודות נכה

קטגוריה: חדשות העמותה

העמותה פנתה לביטוח הלאומי ולמשרד הבטחון בעניין הערכותם להנפקת תעודות נכה. הנפקת התעודות רלוונטית למימוש זכאותו של אדם עם מוגבלות לקבל שירות ציבורי ללא המתנה בתור.

על פי סעיף 13 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג-2013 – אדם עם מוגבלות זכאי לקבל שירות ציבורי ללא המתנה בתור, זאת עם הצגת תעודת נכה במקרה ויתבקש לכך ע"י האחראי במקום, ועל הביטוח הלאומי ואגף השיקום במשרד הביטחון להנפיק תעודות נכה לא יאוחר משישה חודשים מיום תחילת התקנות.

סעיף 13 לתקנות

 

13. (א) בלי לגרוע מן האמור בתקנה 9, ניתן שירות ציבורי לפי תור, למעט תור שההמתנה בו היא במכונית, כגון בכניסה לגן לאומי או תחנת דלק, יספק האחראי למתן השירות את השירות, בלא המתנה בתור, לבקשת אדם עם מוגבלות הזכאי לכך או אדם המלווה אותו, ורשאי האחראי לדרוש מן האדם עם המוגבלות הצגת תעודת נכה תקפה המציינת את זכאותו להתאמה זו, שהיא אחת מאלה:

(1) תעודת נכה שהנפיק המוסד לביטוח לאומי, לאדם עם מוגבלות שכלית או נפשית, לרבות אדם על הספקטרום האוטיסטי, שנקבעה לו נכות רפואית בשיעור 50 אחוזים או יותר, או ילד נכה עם מוגבלות שכלית או נפשית, לרבות ילד על הספקטרום האוטיסטי, לפי חוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה-1995;

(2) תעודת נכה שהנפיק, האגף לשיקום במשרד הביטחון, לאדם המקבל תגמול לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום), התשי"ט-1959, שהוא אדם עם מוגבלות נפשית או שכלית, ושנקבעה לו נכות רפואית בשיעור 50 אחוזים או יותר.

(ב) המוסד לביטוח לאומי והאגף לשיקום במשרד הביטחון ינפיקו תעודות נכה כאמור בתקנת משנה (א) לא יאוחר מ-6 חודשים מיום התחילה; בתעודה כאמור לא יפורט סוג המוגבלות או היקפה.

(ג) ניתן שירות לפי תור הנקבע בתיאום מראש, יקבע האחראי למתן השירות את מועד מתן השירות לבקשת אדם עם מוגבלות, ביום ובשעה תוך התחשבות במוגבלותו של האדם; אין באמור בתקנת משנה זו משום חיוב האחראי בהקדמת תור שנקבע לאדם עם מוגבלות לפני מוזמנים אחרים.

נמשיך ונעדכן בתשובות שנקבל…

מידע על זכאות והנפקת התעודות בביטוח הלאומי – לחצו כאן

מידע על זכאות והנפקת התעודות במשרד הביטחון – לחצו כאן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן