Skip to main content

הפגנה באוניברסיטת חיפה

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

עדכון:

לאחר לחץ  של אגודת הסטודנטים, שי, מירי, רויטל, דניאלה, עמית ועמותת נגישות ישראל, הגענו להסדר עם הנהלת אוניברסיטת חיפה. בעקבות כך הפגנה שתוכננה ליום חמישי 30.10.08 מבוטלת.

ברצוני להודות בשם כל סטודנטים המתגוררים במעונות ובמיוחד בשם סטודנטים עם צרכים מיוחדים לכל אחת ואחד שעזרו בארגון ההפגנה ועל שיתוף פעולה בין גורמים השונים.

מצ"ב מסמך של הנהלת אוניברסיטת חיפה על החלטה להחזיר עמדת שמירה.

בברכה
מיכאל קרבט
ראש מדור צרכים מיוחדים

אגודת הסטודנטים
אוניברסיטת חיפה
0526314455

להלן הודעת אוניברסיטת חיפה:

מיכאל שלום רב,

בהמשך לתשובתו של דיקן הסטודנטים אליך בעניין ביטול עמדת השמירה בטיילת המשכנו כמובטח בניסיונות למצוא פתרונות שיאפשרו עמדת הפעלת עמדת הטיילת עד למתן פתרון קבוע, אלקטרוני או אחר למעבר ממעונות הסטודנטים ובחזרה.

לפי הסיכום כרגע, תופעל העמדה החל ממחר, יום רביעי ה- 29.10.08, וזאת למשך חצי השנה הקרובה או  עד להסדרת המעבר בצורה אחרת כאמור לעיל.
אבקש להודות בהזדמנות זו לדיקן, לראש מנהל הדיקנט, לראש אגף הביטחון והבטיחות ולמנהלת המעונות על הנכונות לסייע למציאת החלופה שתאפשר הפעלה מחודשת של העמדה לנוכח חשיבותה לציבור הסטודנטים בעלי מוגבלויות בפרט ולדיירי המעונות בכלל.

בהתאם לבקשתך, נשתדל לתאם אתכם, ככל הניתן, את הפתרון הקבוע שיינתן בעמדה זו באופן שיענה על הצרכים של הסטודנטים בעלי הצרכים המיוחדים בעיקר עיוורים, כבדי ראייה ונכים.

בהצלחה בשנה"ל הקרובה ובתקווה שהשנה תיפתח כסדרה,

בברכה,
איל אופיר
עוזר בכיר לסגן הנשיא למנהל


שלום,

אנו מקווים מאד שאתם נהנים מהימים האחרונים של חופשת הקיץ ואתם מתכוננים היטב לשנת הלימודים הקרובה. לצערי אנו שוב נאלצים לפנות אל ליבכם ולבקש פה את עזרתכם האקטיבית כאזרחי מדינה ובעלי רגישות חברתית שעוד אכפת להם ממה שקורה סביבם.

לא פעם ולא פעמיים אנו רואים כיצד ממשלת ישראל רומסת בגסות רוח את זכויותיהם של בעלי צרכים מיוחדים שבחבר'ה (הזקנים, הנכים, העיוורים, נרקומנים ועוד). תמיד אנחנו שותקים כי אנחנו חושבים שזה אף פעם לא יגיע אלינו אבל לצערנו המגיפה המכוערת הזאת שהחלה בסוף שנות ה-90 לא פוסחת גם על מוסד ציבורי מכובד – אוניברסיטת חיפה.

למה אנו מתכוונים? ביום חמישי 23.10.08 בשעות אחר הצהרים התקבלה פניה למשרד צרכים מיוחדים באגודת הסטודנטים (שזהו משרד שדואג רבות לצורכי אוכלוסיה זו בקמפוס) על כך שהולכים לסגור את הכניסה למעונות מכיוון הבניין הרב תכליתי ולבטל קליל את עמדת השמירה. כאזרחים הגונים החלטתנו ביחד עם מיכאל ועוד כמה חבר'ה (מירי ושי שבאמת מאז אותו יום חמישי עושים המון) לבדוק מדוע נוקטים בצעד שכזה ומה הולכות להיות ההשלכות שלו.

למעשה הוחלט על ביטול עמדת השמירה בשל קיצוצים תקציביים שהאוניברסיטה נמצאת בהם ובמקום זאת להציב שער אוטומטי שיופעל על ידי כרטיס מגנטי שיחולק לדיירי המעונות.
נשמע שיפור טכנולוגי מדהים והאמת שאנו ממש בעד, אבל פה מתחילה הבעיה. כיצד אדם עיוור שמעביר את הכרטיס יידע שהשער נפתח? לשער אין מנגנון שמפעיל צפצוף או מנגנון השהייה שישאיר את השער מספר שניות. גם לאדם על כסא גלגלים לא יהיה מספיק זמן לעבור כיוון שהשער ייסגר עליו. האם על כך הנהלת האוניברסיטה חשבה ???

מה ההשלכה המיידית של כך? ההשלכה המיידית מעבר לקושי שתואר הוא שאותה אוכלוסיה תצטרך ללכת לכניסה השנייה הרחוקה יותר ובכך לעבור חניון שמכוניות נוסעות בו במהלך היום והלילה. אותם סטודנטים בעלי צרכים מיוחדים ייכנסו בכניסה שהיא לא נגישה כלל בעוד שהכניסה מהרב תכליתי הונגשה במיוחד ושולמו עליה כספים רבים !!!

נעשתה פניה אל דיקן הסטודנטים ונאמר לנו מפורשות שיש לנו את הזכות הלגיטימית ללכת ולהפגין ואין להם מה לעשות בנושא חוץ מלהזדהות עם המאבק שלנו. לא כולנו מתגוררים במעונות וכביכול נשאלת השאלה מה זה מפריע לנו ולעוד רבים. השאלה אינה האם זה מפריע לנו, השאלה היא האם לא ימשיכו לפגוע בנו עוד, והתשובה היא לא וזאת כיוון שקל לפגוע בחלשים. קל לפגוע בנו כי יודעים שאנחנו לא נלחם ולא נעיז לצאת נגד הממסד.

ביום חמישי בתאריך 30.10 בשעה 9 בבוקר, לאחר החלטה לא פשוטה, החלטנו על הבעת מחאה בצורה דמוקרטית והולמת בחניון של הבניין הרב תכליתי הסמוך לכניסה למעונות. נושא זה מאד יקר לליבנו ואנו מבקשים מכל אחת ואחד מכם לעשות את מירב המאמצים, ראשית להפיץ את ההודעה הזו, ושנית לקחת חלק בהפגנה ולהביע סולידריות במאבקנו מול הנהלת האוניברסיטה.

במשך השנתיים האחרונות לא ביקשנו מכם בקשות שכאלו אבל הפעם אנחנו זקוקים לתמיכה שלכם שתסייע לנו בהמשך המאבק מול הנהלת האוניברסיטה.

אנו חיים במציאות שבה כל אזרח/ית יכולים להיפצע או להיפגע חס וחלילה ולהפוך לנכה. כמו שאתם הייתם רוצים שילחמו בשבילכם באם זה היה קורה חס וחלילה כך גם אנו מבקשים מכם. כמו כן חשוב לנו לציין שאגודת הסטודנטים לוקחת איתנו חלק חשוב במאבק.

לשאלות נוספות

שי רוזין
050-2244570

מירי פרטוש, נציגת החוג לחינוך באגודת הסטודנטים
050-2244577

עמית כץ
054-7861282

מיכאל קרבט, ראש מדור צרכים מיוחדים באגודת הסטודנטים
052-6314455 או 050-3864455

בברכה
סטודנטים שאיכפת להם.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן