Skip to main content

חדשות

הפנינג "להרגיש נגישות" בשת"פ עם מכללת כינרת

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום ג' ה- 24.3, קיימה העמותה הפנינג "להרגיש נגישות" במכללת כינרת, ביוזמת המכללה, כחלק מיום המעשים הטובים.

ההפנינג הינו חלק מתוכנית "מעגלי נגישות" שיזמה מכללת כנרת בשיתוף עם עמותת נגישות ישראל. בתכנית זו עוברים סטודנטים נבחרים מהמכללה, תכנית הכשרה בנושא נגישות ואנשים עם מוגבלות ובמהלכה הסטודנטים יוצאים לשטח עם מדריכי העמותה להפעלת תכניות חינוכיות בבתי ספר יסודיים ועל יסודי.

בהפנינג השתתפו ילדים והוריהם מיישובי עמק הירדן ובמהלכו נחשפו לשלל תחנות התנסות חווייתיות, המדמות את המוגבלויות השונות ולמדריכי העמותה עם מוגבלויות שונות שחשפו בפניהם את סיפורם האישי.

בכל תחנה הכירו המשתתפים אדם עם מוגבלות שתיאר בפניהם את הקשיים, ההצלחות וההתמודדות עם אותה המוגבלות ולאחר מכן התנסו התלמידים בפעילות חווייתית המדמה את אותה מוגבלות.

בין התחנות התנסו המשתתפים ב: מסלול מכשולים על כסאות גלגלים, טעימות עיוורות של גלידה, סדנאות בשפת הסימנים וסדנאות תקשורת, התמודדות עם גרפיטי נגיש- כתיבה וציור עם כפפות המדמות מוגבלות בידיים ומשחקים נגישים, משחק כדורסל בכיסאות גלגלים ועוד.

המשתתפים הביעו סקרנות רבה דרך שאלות ענייניות על עולמם של המדריכים שפגשו בתחנות שהשתתפו.

תודה מיוחדת לנשיא המכללה פרופ' שמעוני גפשטיין, לחנן הורוביץ- מנהל דיקנט הסטודנטים, סילביה קולט- הממונה על השירות לקידום הסטודנט, הסטודנטים ולסטודנטים המשתתפים בתכנית וסייעו בפעילות זו.

תודה למתנדבי נגישות ישראל צפון שסייעו ביצירת יום זה ובהפעלתו.

ותודה ענקית למשתתפים על הרגישות, האכפתיות, הסבלנות וההקשבה, תודה!

 

   

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן