Skip to main content

הפנינג נגישות בקייטנת גשר הזיו

קטגוריה: חדשות העמותה

עובדי עמותת נגישות ישראל, בשיתוף עם מתנדבי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ) בראשותם של ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב, קיימו ב-27.7.16 פעילות הדרכה מרגשת לילדי קיבוץ גשר הזיו בכיתות א' ו'. בפעילות חשפו את המשתתפים הצעירים לעולם הנגישות והמחישו להם את החשיבות של עזרה לזולת וקבלת השונה.

 

 

היכרות ראשונית עם עולם הנגישות

 

יום הפעילות נפתח בהרצאה, שבה שמעו המשתתפים על המוגבלויות השונות ולמדו מהי נגישות עבור אנשים עם מוגבלות.

 

במהלך ההרצאה המשתתפים בדקו בעצמם, אלו מרכיבים הנמצאים בסביבה שלהם יכולים להוות מכשול לאנשים עם מוגבלויות שונות, כמו למשל פתחי כניסה ודלתות צרים, שיכולים להוות מכשול לאדם על כיסא גלגלים וכדומה.

 

 

מפגש חשיפה והתנסות חווייתית

בהמשך הפעילות נפגשו המשתתפים עם מדריכים עם מוגבלות, שחשפו בפניהם את סיפורם האישי, ואופן התמודדותם עם המוגבלות. התלמידים פגשו מדריכים עם מוגבלות פיזית בניידות, עם מוגבלות בראייה ועם מוגבלות בשמיעה.

בכל מפגש המשתתפים התנסו באופן חווייתי במוגבלות המיוצגת, במטרה להמחיש להם כיצד זה מרגיש. כך למשל בתחנת המוגבלות בראייה, פגשו אדם עיוור הנעזר בכלב נחייה והתנסו בטעימות גלידה עם כיסויי עיניים. בתחנת המוגבלות הפיזית, פגשו מדריכה עם כסא גלגלים ועברו בין מכשולים שונים על כיסאות גלגלים. בתחנה נוספת התנסו במוגבלות מוטורית בידיים, על ידי ביצוע פעולות כמו כתיבה וציור עם כפפות שמגבילות את תנועת הידיים. בתחנת מוגבלות בשמיעה, פגשו אדם חירש והתנסו במשחקי תקשורת כמו העברת מילים מן האחד לשני מבלי לדבר ולשמוע, באמצעות אוזניות שמדמות ירידה בשמיעה.

 

המשתתפים מסכמים


בתום הפעילות התכנסו המשתתפים לשיחת סיכום, שבה חלקו את תחושותיהם ואת שלמדו מאותו יום. המשתתפים שיתפו, שבתחילת היום הם חששו מהמפגש עם אנשים עם מוגבלות, אך לאחר המפגש הבינו שאין הבדל בין אדם עם מוגבלות לאדם ללא מוגבלות, וכי בניגוד למה שחשבו, אפשר להסתדר עם נכויות וזה לא נורא להיות עם מוגבלות.

גם רכזת הקייטנה שיתפה בתחושותיה בעקבות הפעילות: "זה משהו יוצא דופן, מושלם בהכל. בתכנון, בארגון, באנשים שהגיעו. פשוט מושלם. זה מעבר לרק מרגש, קסם של אנשים, חבורה נפלאה."

המשתתפים עברו מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים  המשתתפים יושבים עם כיסוי על עיניהם מול מדריך עיוור

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן