Skip to main content

חדשות

הצבעה בקלפי למוגבלי תנועה תחויב בחתימת תצהיר

קטגוריה: Access Israel News

עובדי שירות הביטחון הכללי יורשו להצביע בבחירות לכנסת בכל קלפי, עם תעודת הצבעה לשוטר. כך אישרה היום ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת. הועדה אישרה היום תיקונים לחוק הבחירות לכנסת, לקריאה שנייה ושלישית.

יו”ר הועדה ח”כ דוד רותם הגיש הסתייגות, לפיה, מי שיבקש להצביע בקלפי למוגבלי תנועה, יחויב בחתימה על תצהיר כי הינו מוגבל תנועה. אדם שיתחזה למוגבל תנועה, יואשם בעבירה פלילית. עפ”י המצב הקיים, כל אדם שמבקש להצביע לכנסת בקלפי למוגבלי תנועה, יכול לטעון שהינו מוגבל, ולהצביע בקלפי למוגבלים. רותם ביקש לתקן את החוק ולחייב את מי שיטען שהינו מוגבל תנועה, לחתום על תצהיר. ע”מ למנוע ממתחזים לבחור בקלפי כרצונם.

ח”כ טלב אלסאנע ביקש להתיר לבדווים תושבי הכפרים הלא מוכרים להצביע בקלפי ניידת. לדבריו, ”אלפי תושבי הנגב נאלצים לכתת את רגליהם קילומטרים רבים ע”מ לממש את זכותם להצביע. למה שלא נאפשר להם להצביע בבתי הספר שמשרד החינוך בנה” ? תהה אלסאנע.

כלקח מהבחירות הקודמות, התיקון לחוק יאסור על מפלגה לבצע תעמולת בחירות ברדיו על חשבון דקות השידור שהוקצבו למפלגה עפ”י החוק, עבור מפלגה אחרת.

הוועדה אישרה את בקשת ועדת הבחירות המרכזית להקדים את שעת הגשת רשימות הסיעות המתמודדות לכנסת, עד השעה 22:00 בלילה, במקום 24:00, עפ”י החוק הנוכחי. בנוסף, ועדת הבחירות המרכזית, לא תקבל רשימת מועמדים אשר יהיו בה תיקונים או שינויים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן