Skip to main content

הצעת חוק הסיוע המשפטי

קטגוריה: Access Israel News

הודעה לעיתונות מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט

ועדת החוקה, החוק והמשפט, בראשות חה”כ מנחם בן-ששון, אישרה היום לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הסיוע המשפטי (תיקון-ייצוג בוועדות ערר), התשס”ז-2007 של ח”כ חיים אורון, והצעת חוק הסיוע המשפטי (תיקון מס` 8) (שירות משפטי למשתתפים בתוכנית לשילוב מקבלי גמלאות בעבודה), התשס”ח-2007 אותה יזמה הממשלה.

חוק המדיניות הכלכלית לשנת 2004 עיגן את התוכנית המכונה ”אורות לתעסוקה” (תוכנית ויסקונסין) שהחלה לפעול באוגוסט 2005 ומטרתה ”לקדם את שילובם של מקבלי גמלאות בעבודה שתמצה את כושר השתכרותם, תוך שיתופם באחריות לכך, על מנת לאפשר להם מעבר מתלות בגמלאות לעצמאות חברתית וכלכלית”. כל משתתף בתוכנית הרואה עצמו נפגע מכל החלטה של מתכנן יעדים תעסוקתי, רשאי להגיש ערר על ההחלטה בפני ועדת ערר. על-פי החוק כיום, בערעור בפני בית דין אזורי לעבודה יכולן המערער להיעזר בלשכת הסיוע המשפטי אולם אינו יכול להעזר בשירות זה כדי לערער בפני ועדת ערר.

הצעות החוק שמוזגו על ידי הוועדה להצעה אחת קובעות זכאות לסיוע משפטי לעורר בפני ועדות ערר הפועלות במסגרת תוכנית ”אורות לתעסוקה” (הידועה גם כתוכנית ”מהל”ב”). זאת, לאור חשיבותן של ועדות הערר כאמצעי בקרה על מרכזי התעסוקה. תיקון החוק יאפשר לעורר, שכמובן אין באפשרותו לממן שירותי עורך דין, ייצוג הולם בפני ועדת הערר כדי לוודא שבפעולת הוועדות מוגנות כראוי זכויותיו. עוד נקבע כי המבחן הכלכלי החל בדרך כלל על המבקשים ייצוג באמצעות הסיוע המשפטי לא יחול במקרה זה.

יו”ר הוועדה, חה”כ בן-ששון, ציין לשבח את יוזמת המציעים ואת הנכונות של הממשלה להקצות מיד את המשאבים הנדרשים לשם מימון החוק. ”בתוספת שיש בסיוע המשפטי הנדיב בא מענה לצרכי נזקקים שידם אינה משגת לתבוע את עלבונם ולרכך את ההתנגדות לתוכנית” עוד אמר כי: ”המסלול של הפניה לוועדת ערר עשוי להיות פתח למצוקת הדיונים בערכאות משפטיות”.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן