Skip to main content

חדשות

הצעת חוק לתיקון פקודת בריאות העם (הגבלת שעות עבודה של צוות רפואי), התשס"ז-2006

קטגוריה: Access Israel News

צוותים רפואיים רבים, לרבות רופאים מתמחים, נדרשים לרפא ולהציל חיים תחת עומס עבודה כבד ומשמרות ממושכות במידה מוגזמת, שאין להן מקבילה במגזר הציבורי.
 
על פי הנחיות משרד הבריאות, חל איסור על רופא לעבוד יותר מעשרים ושש שעות רצופות. אולם, זהו משך זמן ארוך ללא שינה העלול לגרום למטפל לבצע טעויות, לעיתים גורליות, עקב עייפות. כמו כן, המצב בפועל הוא כי רופאים רבים נאלצים להמשיך לעבוד גם בחלוף מכסת השעות המותרת, ואינם מתלוננים מחשש שהתמחותם תופסק על ידי מנהל המחלקה.

בדומה לכך, גם עומס העבודה השבועי של רופאים במגזר הציבורי, פוגע בשיקול הדעת הרפואי ואף גורם לסיכון חיי הרופא עצמו. בשנים האחרונות חלו תמורות רבות במאפייני העבודה של רופאים ברחבי העולם. האיחוד האירופי הגביל, החל מיולי 2004, את שעות עבודת הרופאים ל-48 שעות שבועיות, כולל תורנויות.
אין סיבה שרופא שאחראי לחייהם של חולים במחלקה לא יחויב בהגבלת שעות פעילות ומנוחה בדומה למקצועות אחרים (טייסים, נהגים) בהם ישנה אחריות על חיי אדם.

הצעת החוק באה למנוע מצב אפשרי בו יסוכנו חיי אדם בשל טעויות הנובעות כתוצאה מעייפות הצוות הרפואי. חשוב להדגיש כי במצבי חירום לא תחולנה הגבלות החוק על הצוותים הרפואיים השונים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן