Skip to main content

חדשות

הצעת חוק תעסוקה נתמכת אושרה לקריאה ראשונה

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשות היו”ר ח”כ משה שרוני, אישרה היום לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח”כ זבולון אורלב המשחררת מעסיק מחובת יחסי עובד ומעביד לגבי העסקתו של עובד עם מוגבלות שיכולת העבודה שלו פחותה מ-25%.

חה”כ משה שרוני, יו”ר הוועדה: ”לפעמים אין מנוס מלקבל החלטות קשות, על מנת לשלב יותר אנשים עם מוגבלות בעבודה ובקהילה. השילוב בעבודה מבטיח את השילוב בקהילה, ולכן חשוב לקדם את ההצעה”.

ח”כ זבולון אורלב: ”מטרתה של הצעת החוק לסייע לאוכלוסיה האמורה להשתלב בתעסוקה נתמכת בשוק העבודה הפרטי. בפועל, קיימים מקומות רבים המעוניינים לשלב אוכלוסיה זו בעבודה , אך נמנעים מלעשות כן, בשל היעדר קביעה חוקית בכל הנוגע למעמדם של העובדים: קיום או אי קיום יחסי עובד מעביד. הקביעה כי מדובר במתן תגמול למשתקם ולא שכר לעובד תעודד מעסיקים רבים לשלב אוכלוסיה זו בעבודה”.

הצעת החוק קובעת כי אדם עם מוגבלות שיכולת העבודה שלו היא למטה מ-25% לא יקבל שכר בעבור עבודתו אלא גמול, ולא יהיו יחסי עובד מעביד בינו לבין המעסיק. את היכולת שלו בעבודה תקבע ועדה במשרד התמ”ת.

הגמול למשתקם עם יכולת תעסוקה גבוהה לא יפחת מ-900 ₪ (4.84 ₪ לשעה) לחודש במשרה מלאה; למשתקם עם יכולת תעסוקה בינונית לא יפחת מ-600מ ₪ (3.23 ₪ לשעה) לחודש במשרה מלאה; למשתקם עם יכולת תעסוקה נמוכה לא פחות מ-300 ₪ (1.61 ₪ לשעה) לחודש במשרה מלאה.

הצעת החוק מסדירה גם זכויות אחרות של המשתקמים הנ”ל: זכות לחופשה, למחלה, ימי חופשות בחגים, דמי נסיעה, חופשת לידה, הגבלת משך יום העבודה ועוד.

קובי כהן, ראש מטה מאבק הנכים הביע את התנגדותו הנחרצת להצעת החוק, כיוון שההצעה קובעת שזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות אינן שוות לזכויות של כלל העובדים בישראל.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן