Skip to main content

חדשות

הקפאת הגירוש של עובדי סיעוד עד להחלת הסדר חדש להעסקתם

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשות היו”ר חה”כ משה שרוני דנה היום בהצעה לדיון מהיר של חברת הכנסת שלי יחימוביץ בנושא: הקפאת הגירוש של עובדי סיעוד עד להחלת הסדר חדש להעסקתם.

חה”כ משה שרוני, יו”ר הוועדה: ”קיים אבסורד שיש להפסיק אותו לאלתר. משרד הפנים מתיר לייבא עובדים זרים חדשים בעוד שעובדים זרים רבים מסתובבים בארץ חסרי תעסוקה שלא באשמתם”.

חה”כ שלי יחימוביץ: ” יש להקפיא את הגירוש של העובדים הזרים שהפכו לבלתי חוקיים זמן קצר לאחר כניסתם לארץ, עד אשר ייכנס לתוקף ההסדר החדש להעסקתם של עובדים זרים בתחום הסיעוד”.

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אימצה היום את הפניה של קו לעובד והמוקד לסיוע של עובדים זרים לשר הפנים ולשר התמ”ת, למנוע את הגירוש של עובדים זרים שאיבדו את אשרת השהייה שלהם בארץ כתוצאה מכך שהמעביד שלהם נפטר או נאלצו לעזוב אותו כיוון שלא שילם להם את שכר עבודתם, התעלל בהם ועוד.

עו”ד טל דגן, נציגת קו לעובד: ”עובדים זרים אלו מוצאים עצמם מחוסרי עבודה שלא באשמתם, לאחר פרק זמן קצר מאד של שהייה בארץ ולאחר ששילמו דמי תיווך גבוהים מאד לשם הבאתם לכאן. נעשה להם עוול בלתי הפיך והם מוצאים את עצמם בכלא, או שהם מגורשים מן הארץ”.

הגב` יעל רלוי, מהמוקד סיוע לעובדים זרים דיווחה לוועדה כי מינואר טיפל המוקד בעניינם של כ-100 עובדים זרים השוהים בכלא כיוון שתוקף האשרה שלהם פג בגלל שאין להם מעסיק.

נטע ברנר, נציגת משרד התמ”ת דיווחה לוועדה כי הנוהל החדש המסדיר את תחום העסקת מהגרי עבודה בסיעוד ייכנס לתוקפו בתוך חודשיים ימים. נוהל זה אמור לשפר את הפיקוח על הבאת עובדים זרים חדשים ולהשים מחדש עובדים שנמצאים בישראל פחות מ-5 שנים, אך איבדו את אשרתם.

הוועדה קוראת לשר הפנים ולשר התמ”ת להקפיא את הגירוש של עובדים אלו ובמקביל ליצור לאלתר מאגר במשרד התמ”ת שיכלול בתוכו את כל העובדים הזרים העונים להגדרה הנ”ל. מאגר זה יהווה תשתית למאגר שאמור משרד התמ”ת להקים בעקבות החלת ההסדר החדש שייכנס לתוקפו בתוך כחודשיים.

הוועדה קוראת לשר הפנים ולשר התמ”ת להוציא בדחיפות הנחיות חדשות להפסקת הגירוש ולהקמת המאגר של העובדים הזרים העונים להגדרה הנ”ל. הוועדה קוראת לשרים להסתייע בנושא בגופים שפועלים לחגנתם של העובדים הזרים בארץ כמו, קו לעובד ומוקד הסיוע לעובדים זרים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן