Skip to main content

חדשות

השבוע בוועדה לפניות הציבור: אפליית בעלי מוגבלויות במתן טיפולי שיניים

קטגוריה: Access Israel News

היום ג` 25.1.2011, תקיים הוועדה לפניות הציבור, דיון בנושא אפליית אוכלוסיית בעלי המוגבלויות, במתן טיפולי שיניים.

מפניות שהגיעו לוועדה, עולה כי בעלי מוגבלויות רבים נתקלים בקשיים בקבלת טיפולי שיניים, שמתבטאים במיעוט מרפאות המותאמות לטיפול באנשים עם כסא גלגלים, במיעוט רופאים בעלי מיומנות לכך והעלויות הגבוהות של טיפולי השיניים. הבעיה נוגעת לבעלי מוגבלויות החיים בקהילה בעיקר ופחות לאלו החיים במסגרת מוסדות.

בעקבות הקשיים בקבלת טיפולי שיניים, רבים מבעלי המוגבלויות החיים בקהילה, אינם זוכים לטיפול ומצבם הדנטלי הולך ומדרדר, מה שמעמיד בפניהם את הצורך בקבלת טיפולים יקרים עוד יותר.

חשוב לציין, שטיפולי שיניים הינם יקרים עבור כלל האוכלוסייה ובפרט עבור ציבור בעלי המוגבלויות, שממילא נאלצים להתמודד עם עלויות יקרות של שירותים רפואיים שונים. מעבר לכך, עבור בעלי מוגבלויות רבים, ביניהם אוטיסטים, נכי שיתוק מוחין ואחרים, קיימות גם בעיות אובייקטיביות כגון, שיתוף פעולה עם הרופאים במהלך הטיפולים, מה שמצריך רופאים מיומנים, היודעים כיצד לעבוד עימם.

מהפניות שהגיעו לוועדה, עולה כמו-כן, שבעלי מוגבלויות החיים בקהילה, למעשה `נענשים` על-כך שאינם מתגוררים במוסדות ונטל ההוצאות הרפואיות בכלל וההוצאות על טיפולי שיניים בפרט, נופל על כתפיהם ועל כתפי בני משפחותיהם.

הוועדה תתכנס לדון בנושא לבקשת ארגון אנשי”ם, ארגון נכי שיתוק מוחים.
הדיון יתקיים בשעה: 10:30 בחדר הוועדה לפניות הציבור בכנסת (חדר A3710 – קומה 3 באגף הוועדות).

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן