Skip to main content

חדשות

התנסות בפינוי בחירום של אנשים עם מוגבלות יחד עם שגרירות ישראל באו"ם

קטגוריה: חדשות העמותה

אתמול קיימנו לראשונה התנסות בפינוי בחירום של אנשים עם מוגבלויות שונות, יחד עם שגרירות ישראל באו״ם אירוע ייחודי במינו באום. המשתתפים חוו כיצד הנחיות פינוי בכרוז נשמעות לאדם עם מוגבלות בשמיעה, התנסו בפינוי במדרגות לאנשים עם מוגבלות פיזית באמצעות כיסא מילוט וכן התנסות במכשולים ביציאה מהבניין, חוו את התחושות של אדם עם מוגבלות בראיה בהתפנות מבניין, ועוד. את כל ההתנסויות ליוו אנשים עם מוגבלות ששיתפו במשמעות של חירום עבורם וכיצד החברה יכולה לסייע, וכן הוצגו טכנולוגיות ישראליות שיכולות לתת מענה לאנשים עם מוגבלות בזמן חירום.

 

הגרנד פינאלה של האירוע היה כאשר המשתתפים חזרו למקומם מההתנסויות, וברקע נשמעו מחשבות של אדם המתמודד עם חרדות וטראומה בעת חירום.
המחשבות שהושמעו היו של לא אחרת מהילה שלנו, מנהלת מחלקת חינוך לנגישות, שמיד לאחר מכן עמדה ודיברה בפני הקהל ובצורה מדהימה שיתפה במשמעות של מוגבלות שאינה נראית, החוויה האישית שלה בחירום וכיצד ניתן לסייע, וגרמה לכל הקהל להתרגש. בתום האירוע דיבר בן אברהם, מנהל החירום והביטחון ורכז הנגישות של קבוצת אמות, על עקרונות היערכות לפינוי בחירום לאנשים עם מוגבלות.
היה זה אירוע חשוב וייחודי שלא נראה כמותו במסדרונות האום.

 

תודה רבה למשלחת הישראלית לאו"ם על מתן הבמה לנושא כל כך חשוב, ולשגריר ישראל בארה"ב, גלעד ארדן, על היוזמה החשובה, ולאמות השקעות בע"מ מקבוצת אלוני חץ. ממשיכים במלוא המרץ לקדם נגישות בישראל ובעולם.

 

מיכל רימון וגלעד ארדן  בהתנסות בתחנת מסלול מכשולים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן