Skip to main content

חדשות

ועדת הבריאות תוקפת את החלטת משרדי הבריאות והאוצר להמשיך בהליך המכרוז על ענף בתי החולים הסעודיים

קטגוריה: Access Israel News

ועדת הבריאות של הכנסת תוקפת בחריפות את החלטת משרדי הבריאות והאוצר להמשיך בהליך המכרוז על ענף בתי החולים הסעודיים הגריאטריים.

ח”כ משה שרוני, יו”ר הוועדה: ”בדעתי לשקול לפנות לבג”צ בנושא”|

ביוני 2006 קיימה ועדת הבריאות של הכנסת, בראשות היו”ר ח”כ משה שרוני, ישיבה דחופה בעקבות החלטת האוצר להחיל את שיטת המכרזים גם על ענף בתי החולים הסיעודיים הגריאטריים. באותה ישיבה קבעה הוועדה כי למהלך מכרוז הענף עשויות להיות השלכות כבדות על איכות הטיפול בקשישים הסעודיים, וכי השיקולים הכלכליים המניעים מהלך זה עשויים להפקיר גורלם של קשישים סעודיים וחסרי אונים. הוועדה אז קראה למשרדי האוצר והבריאות לעצור את הליך המכרז שהיה בראשיתו, ולמנות בדחיפות צוות מומחים שיורכב מגורמים מקצועיים בלבד לקביעת תעריפים אחידים, תקינה אחידה ומחיר יום אשפוז. כמו כן, יידרש הצוות לקבוע את השכר והתנאים הסוציאליים של עובדי מוסדות אלו, על מנת להבטיח ששכר העובדים יהיה ברמה סבירה שלא תפגע באיכות הטיפול בקשיש הסיעודי.

ח”כ משה שרוני, יו”ר הוועדה: ”משרדי האוצר והבריאות בחרו להתעלם מהחלטת הוועדה מחודש יוני האחרון. אם בתוך שבוע לא תמונה ועדת מומחים לבדיקת הנושא בדעתי לשקול לפנות לבג”צ”.

פרופ` אבי ישראלי, מנכ”ל משרד הבריאות: ”חוק חובת המכרזים מחייב גם את הענף הזה ולכן אין מנוס מלצאת במכרז. משרד הבריאות דאג שתנאי המכרז יבטיחו את איכות הטיפול והשירות לקשישים הסיעודיים”.

נועם הויזליך, לשכת החשב הכללי באוצר: ”החשב הכללי החליט להחיל את חובת המכרזים על ענף השירותים הגריאטריים כדרישת החוק. כשלב ראשון הוחלט לבצע פיילוט בנפה אחת והיא נפת פתח-תקווה”.

נציגי ארגון בתי החולים הפרטיים לחולים כרוניים בישראל, ארגון אש”ל, איגוד בתי אבות ונציגי קופות החולים שיש להם בתי אבות לקשישים טענו נגד תנאי המכרז. ”מי שיזכה במכרז לא יוכל לעמוד בתנאים הנדרשים ממנו, ולכן או שהוא יסגור או שהוא לא יתן את השירות ולמשרד הבריאות לא יהיה את כח האדם שיפקח על פעולותיו”.

יעקב רומנו, מנהל בית אבות לקשישים בפתח תקווה שזכה במכרז הודיע כי למרות זכייתו לא יוכל לעמוד במחירים שנקבעו. ”אם היום אנו מקבלים כ-372 שקל ליום לפני מע”מ , הרי שבתנאי המכרז נקבע מחיר של 265 ₪ ליום, כולל מע”מ. אני אתמוטט ממילא בתוך פרק זמן קצר”.

עו”ד אילן תמיר, יו”ר איגוד בתי אבות: ”אנחנו לא מתנגדים לשיטת המכרזים, אך הניסוי שנערך הוא לא ניסוי אמיתי, כיוון שלא ניתן ללמוד ממנו בפרק זמן של שנה אם ניתן לקיים את השירות לקשישים או שהמוסד מפסיד. בעיה אחרת שתיווצר היא אובדן התחרות. לקשישים הזכאים לא תהיה אפשרות של בחירה, וקשישים הגרים בפתח תקווה יאלצו להיקלט במוסד ברעננה, כיוון שרק מעט מאד מוסדות יגשו למכרז. בנפה בפתח תקווה ניגשו 4 מוסדות בלבד מתוך 26 מוסדות, נוצרה בפתח תקווה מונפוליזציה של ”משען”. הקודים של משרד הבריאות ילכו רק למוסדות לא מושקעים ולא איכותיים. המגזר ישנה את פניו לחלוטין והשקעות שנעשו בתחום ב- 15 שנה אחרונות ירדו לטמיון. משרד הבריאות מבטיח שיהיה פיקוח אבל עם 7 מפקחים באגפים של משרד הבריאות לא ניתן לפקח על 19,000 מיטות סיעודיות. זו משימה בלתי אפשרית”.

רויטל בן דוד, נציגת ההסתדרות הרפואית קראה לביטול המכרז המבזה את הקשישים במדינה ובמפקיר את עתידם משיקולים כלכליים בלתי ראויים.

ח”כ משה שרוני, אברהם רביץ, ואסאל טאהא חזרו ותבעו ממשרדי האוצר והבריאות למנות ועדת מומחים שתסדיר את הנושא בדרך שתבטיח מצד אחד את איכות השירות לקשישים הסיעודיים ומצד שני לא תמוטט את ענף השירותים הגריאטריים”.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן