Skip to main content

חדשות

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק משק החשמל תעריפים מופחתים

קטגוריה: Access Israel News

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק משק החשמל תעריפים מופחתים. וקבעה את המנגנון לקביעת קריטריונים למתן תעריפים מופחתים

חברי הכנסת משה כחלון (ליכוד) ,אמנון כהן(ש”ס) וסופה לנדבר(ישראל ביתנו) קבעו את הנוסח הסופי של הצעת החוק הקובעת: ”החשמל הוא מצרך יסודי ,ובלתי אפשרי לנהל אורח חיים סביר בלעדיו . עם זאת האוכלוסייה הנמנית עם השכבות החברתיות המוחלשות ,כגון מעוטי הכנסה שהם קשישים,חולים ,מובטלים ומשפחות חד הוריות מתקשה לעמוד בהוצאות הכרוכות בתשלום עבור שימוש בחשמל ”.

החוק קובע ”צרכן הזכאי לקבל קצבת זקנה בתוספת גמלת הבטחת הכנסה ישלם עבור 200 קוטש הראשונים שצרך בחודש 50% מהתעריף המשולם. כמו כן שר התשתיות בהתייעצות עם שר הרווחה יקבעו בתקנות את התנאים להוכחת הזכאות .

הועדה הסמיכה את שר הרווחה להגדיל ע”פ שיקול דעתו בעתיד את העזרה לאוכלוסיות נוספות כאשר קבעה בחוק כי ”רשאי השר לקבוע אוכלוסיות נוספות שיהיו זכאות להנחה ע”פ קריטריונים של מס` נפשות , הכנסות , מצב רפואי , ואזור מגורים”.

יו”ר הועדה ח”כ משה כחלון הודיע כי הוא מתכוון להביא את החוק לאישור סופי כבר השבוע לפני יציאת הכנסת לפגרה וזאת ”כדי להעניק מתנת חג ראויה לקשישים נזקקים ובכך לפתור בעיה קשה של קשישים שלא מחממים את בתיהם בחורף בגלל בעיות כלכליות .עוד הוסיף יו”ר העדה כי ” חשיבות החוק היא בהכרה של המדינה בפעם הראשונה שחשמל הינו מצרך יסוד ”

ח”כ אמנון כהן מיוזמי החוק בירך על אישורו ואמר :” החשמל הוא מצרך חיוני ואינו מותרות אם זאת חברת החשמל צריכה להרוויח לכן הפתרון הוא חקיקתי . החזקים יעזרו לחלשים כי זוהי זכות ומצווה לעזור לחלשים ”.

ח”כ סופה לנדבר:” הציבור החזק יעזור לאוכלוסיה החלשה כתרומה חברתית .יש לאשר את החוק לפני החג ובכך להעניק מתנת חג לאלפי קשישים שזוקקים לעזרה זו ”.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן