Skip to main content

חדשות

ועדת הכלכלה אישרה: פטור לנכים על אגרת הנסיעה בכניסה לת"א

קטגוריה: Access Israel News

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את התקנות המסדירות את אופן חיוב האגרה בנתיב התחבורה המהיר לתל אביב.

הוועדה אישרה לפטור מתשלום אגרה נכים בכסאות גלגלים, אוטובוסים ציבוריים המסיעים נוסעים ומוניות שירות בקו פעיל.

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס אמר כי "הפטור לנכים וההנחה לרוכבי הדו גלגלי שיזמנו הן החלטות חברתיות חשובות.

אני מקווה ומאמין שפתיחת הנתיב המהיר תקל את העומס הכבד והסבל הרב שנגרם לעשרות אלפי נוסעים ונהגים שנכנסים לתל אביב מידי בוקר. ההקלה היא כפולה – הוספת הנתיב המהיר כשלעצמו והקלת העומס בנתיבים הקיימים".

נציג החברה הזכיינית שפיר, אהרון אלמוג, בישר לוועדה בדיון כי סלילת הנתיב המהיר לתל אביב תסתיים בחודשיים הקרובים והוא יחל לפעול עד סוף השנה.

עוד הוחלט כי בשעות העומס יהיו פטורים מתשלום גם רכבים בהם נהג ו-3 נוסעים ובשעות השפל יהיו פטורים רכבים בהם נהג ושני נוסעים. הוועדה אף קבעה כי כלי רכב דו גלגליים יהנו מהנחה בשיעור של 50% מהאגרה, והורתה להסדיר את התקנה הרלוונטית עוד בטרם ייפתח הנתיב לתנועה.

כמו כן הוועדה קיבלה את הצעתו של ח"כ חמד עמאר כי משך הנסיעה בנתיב, שאורכו כ-13 קילומטרים, שחריגה ממנו תחשב לכך שרמת השירות בנתיב לא הייתה משביעת רצון יעמוד על 30 דקות בלבד. זאת בניגוד להצעה המקורית של משרד התחבורה בה דובר על 45 דקות. המשמעות היא כי אם משך הנסיעה בנתיב יעלה על 30 דקות הרכבים שישתמשו בנתיב יהיו פטורים מתשלום האגרה.

בדיון הובהר כי כ-1,200 מטרים לפני הכניסה לנתיב יוצב שילוט אלקטרוני המזהה את הנתיב. השילוט יתעדכן בזמן אמת ויאפשר לנהגים לקבל מידע אודות האגרה שתיגבה מהם אם יבחרו להשתמש בנתיב, בהתאם לסוג הרכב, מספר הנוסעים וגודש התנועה. כמו כן יופיע שילוט שיעדכן את הנהגים באשר לזכאות לפטור מתשלום.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן