Skip to main content

חדשות

ועדת הכספים: הוועדה לא תרפה מעניין הנגשת מוסדות ציבור לבעלי מוגבלויות

קטגוריה: Access Israel News

בדיון מעקב בנוגע לחוסר התכנון של משרד האוצר בעניין תקצוב חוקי ותקנות הנגישות של מוסדות ציבור לבעלי מוגבלויות, היום ב', 21.2.2011, בוועדת הכספים, עלה שטרם חלה התקדמות בנושא אף שהתקנות תוקנו כבר לפני חצי שנה.

יוזם הדיון, ח"כ אילן גילאון (מר"צ), אמר שמאז הדיון הקודם בוועדת הכספים (בינואר אשתקד), לא חלה כל התקדמות בעניין. גילאון אמר ש"שמענו על סכום עצום של קרוב ל- 2.5 מיליארד ₪ המיועד להנגשת מוסדות ציבור, אך איננו יודעים כיצד ינוצל, כיצד יחולק בין משרדי הממשלה והרשויות המקומיות ועפ"י אילו קריטריונים". לדבריו, המטרה הינה להנגיש את כל המוסדות הציבוריים במדינה עד לשנת 2021 בהתאם לסטנדרטים הנהוגים בארה"ב, אלא שבקצב התקדמות הדברים, קשה להעריך אם כך אכן יקרה. גילאון קרא לנציגי האוצר לקבוע נהלים ברורים לתקצוב העניין בהקדם.

בדיון עלה הפער בתקצוב הנושא בין רשויות מקומיות איתנות לחלשות. נציב שוויון אנשים בעלי מוגבלויות במשרד המשפטים, אחיה קמארה, אמר שלא ייתכן, שרשויות חלשות לא תטפלנה בנושא. לדבריו, כל הרשויות צריכות להתאים את המבנים שבתחומיהן לתקנות הנגישות שנקבעו. "לא ייתכן שתהיה אפלייה של בעלי מוגבלויות המתגוררים בתחומיהן של רשויות חלשות" סיכם.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע שהוועדה תפנה למשרד ראש הממשלה, למשרדי האוצר והפנים, למרכז השלטון המקומי ולנציבות שוויון אנשים עם מוגבלויות, על-מנת שיקדמו את הנושא, לרבות הכנת סקירה ומיפוי של הצרכים בנושא וכיצד יש לתקצב את הנגשת המוסדות. גפני אמר שהוועדה לא תרפה מהעניין ותקיים מעקב אחר יישום תקנות הנגישות.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן