Skip to main content

חדשות

ועדת העבודה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק המאפשרת לארגון נכי עבודה לנכות מקצבה כספים עבור ביטוח סיעוד

קטגוריה: Access Israel News

הודעה לעיתונות מטעם ועדת העבודה, הרווחה והבריאות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח”כ יצחק גלנטי אישרה היום לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח”כ זבולון אורלב המאפשרת לארגון היציג של נכי עבודה לנכות מקצבה של נכי עבודה כספים עבור ביטוח סיעודי הדדי שסידר הארגון


הצעת החוק שאושרה לקריאה ראשונה מציעה שתי גרסאות:

הגירסה האחת, בתמיכת הממשלה הקובעת כי הצירוף לביטוח לא יהיה אובליגטורי והניכוי עבור דמי הביטוח הסיעודי יעשה רק על פי בקשה בכתב של המבוטח.

הגירסה השנייה, קובעת :
1. הצירוף לביטוח יהיה אובליגטורי אך יוגבל לתקופה של 9 חודשים בלבד. במהלך תשעה חודשים תינתן הסכמה בכתב של המבוטחים המבקשים להצטרף לביטוח הסיעודי ההדדי ומי שלא יתן את הסכמתו יקבל את החזר התשלומים ששילם רטרואקטיבית צמוד למדד בתוספת 6% ריבית.
2. כל מקבלי קצבת נכות עבודה יהיו זכאים להצטרף לביטוח סיעודי הדדי, כולל מי שלא חברים בארגון היציג.
3. פוליסת הביטוח תכלול חיתום (הצהרת בריאות) מינימלי. מקבל קצבת נכה עבודה שהוגדר כסיעודי (על פי ההגדרה בחוק), חברת הביטוח תהיה רשאית לא לצרפו לביטוח.
4. חברת הביטוח תעניק פיצוי ולא החזר הוצאות למבוטחים.

כמו כן, בשתי הגירסאות נקבע כי ניכוי עבור ביטוח חיים וביטוח סיעודי הדדי ייעשה גם עבור אלמנים ואלמנות של חברי הארגון.

ח”כ יצחק גלנטי: ”זו היא בשורה חשובה לקבוצת הנכים נפגעי תאונות עבודה, שכן עד היום התקשו להשיג ביטוח סיעודי שלא יהווה מעמסה כספית כבדה”.

ח”כ זבולון אורלב: ”תמיכת הממשלה להצעת החוק היא בתנאי שההצטרפות לא תהיה אובליגטורית וללא חובת הצהרת בריאות. ואולם, אין ספק שהארגון יתקשה למצוא חברת ביטוח שתסכים לתנאים אלו, ולכן תהיה זאת הצעת חוק ריקה מתוכן. ההצעה לקבוע גבייה אובליגטורית לפרק זמם קצוב של תשעה חודשים מבטיחה שבסופו של דבר תינתן הסכמה בכתב של כל המבוטחים”.

פנחס ברויאר, דובר ארגון נכי עבודה דיווח כי בארגון חברים 25,000 איש וכי דמי הביטוח שייגבו עבור הביטוח הסיעודי הדדי יעמדו על כ – 12 ₪ בחודש.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן