Skip to main content

חדשות

ועדת העבודה אישרה לראשונה הצ"ח המזכה קשיש שמלאו לו 85 שנה לפחות, בגמלת סיעוד על פי בדיקה

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח”כ משה שרוני אישרה היום לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח”כ מרציאנו המזכה קשיש שמלאו לו 85 שנה לפחות, בגמלת סיעוד על פי בדיקה של רופא מומחה ולא על פי בדיקה של אחות המוסד לביטוח לאומי

ח”כ משה שרוני, יו”ר הוועדה: ”לשולחני מגיעות תלונות רבות של קשישים על הבדיקה המבזה והמשפילה, שמבצעת האחות שנשלחת על ידי המוסד לביטוח לאומי על מנת לבדוק זכאותו של קשיש לקבלת גמלת סיעוד”.

ח”כ יורם מרציאנו, מציע הצעת החוק: ”הזכאות לגמלה על פי קביעתו של רופא מומחה תהיה אך ורק לגמלת הביניים שהינה בשיעור של 150% מקצבת יחיד מלאה (100% קצבת יחיד היא כ – 1,646 ₪ לחודש). לקשיש הסיעודי תישמר הזכות לפנות למוסד לביטוח לאומי ולבקש בדיקה של אחות המוסד על מנת שיהיה זכאי לגמלת הסיעוד המירבית (168% מקצבת יחיד).

במצב הקיים רק על פי בדיקה של אחות הנשלחת על ידי המוסד לביטוח לאומי זכאי הקשיש לגמלת סיעוד. גמלה זו ניתנת למי שתלוי במידה רבה או לחלוטין בעזרת הזולת לביצוע רוב או כל פעולות היום יום.

הצעת החוק שאושרה היום לקריאה ראשונה קובעת כאמור כי בדיקת מידת התלות בעזרת הזולת למי שמלאו לו 85 שנים תוכל להיעשות גם בידי רופא מומחה ולא רק על ידי אחות של המוסד לביטוח לאומי. אישור הרופא המומחה יזכה את המבוטח בגמלת סיעוד של 150% מקצבת יחיד מלאה. עוד קובעת הצעת החוק כי שר הרווחה יתקין תקנות לביצוע התיקון הנ”ל לחוק ולעניין טופס שימלא רופא מומחה לשם קביעת התלות בעזרת הזולת.

הממשלה מתנגדת להצעת החוק. העלות המשוערת על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי היא של כמיליארד מאתיים אלף ₪ בשנה.

לאישור הצעת החוק תדרש תמיכה של למעלה מ- 50 חברי כנסת.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן