Skip to main content

חדשות

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה דיון ראשון בנושא הסדרת הקנביס הרפואי בישראל

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה דיון ראשון בנושא הסדרת הקנביס הרפואי בישראל.

הוועדה רשמה לפניה כי השימוש בקנביס רפואי בהיתר הולך וגובר ונותן מענה לחולים רבים.  בהתאם, גדולות ההוצאות של המגדלים והמפיצים, הפועלים היום ללא מימון או תגמול כספי.

הוועדה קוראת למשרד הבריאות לנקוט בדחיפות בצעדים שיסדירו את הגידול, ההפצה והשימוש בקנביס הרפואי. כמו כן, יש להבטיח את סדירות האספקה לחולים ואת הרווח הנחוץ למגדלים.

הוועדה קובעת כי במסגרת ההסדרה של גידול קנביס רפואי ואספקתו יש לקבוע קריטריונים לפיקוח על הליך הייצור,על איכות החומר, השיווק שלו ובעיקר לקבוע קריטריונים שימנעו זליגה של החומר לידיים עברייניות.

הוועדה קובעת כי על משרד הבריאות להבטיח שהסדרת הנושא לא תהפוך את המוצר שניתן עד כה בחינם ליקר מדי בעבור הצרכנים.

הוועדה דורשת ממשרד הבריאות דיווח בתוך 4 חודשים להשלמת הליך הסדרת הגידול, השימוש ההפצה והפיקוח על הקנביס הרפואי. 

בפתח הדיון הודיע ח"כ חיים כץ בגילוי נאות: "מעולם לא השתמשתי בשום סוג של סם . אפילו לא לשאחטה ואפילו לא בלי לקחת לריאות. אני מבין כי עד כה הנושא עובד בפילנתרופיה מוחלטת ודעתי כי הנושא חייב לעבור הסדרה אמיתית שתאפשר לטפל בחולים טוב יותר" . 

ח"כ אריה אלדד – אין חילוקי דעות בקהילה הרפואית שהקנאביס עוזר להתמודד עם מחלות מסוימות ומשפר את איכות החיים של חולים קשים . יכול להיות שמעבר להנחיות ולהסדרים של משרד הבריאות יש צורך בחקיקה ראשית .אם החוק יהיה ברור דיו לא תהיה זליגה לעבריינות פלילית . 

דר יהודה ברוך – מנכ"ל בית החולים אברבנל : "אנו ניצבים בפני מספר בעיות שעל פתרונם אנו עובדים עתה. לא נכון להישען על ספק אחד שייגדל באופן פילנתרופי. יש צפי כי מספר המשתמשים יגדלו בתקופה הקרובה . "דר' ברוך הציג בפני הוועדה חלק מתוכנית ההסדרה של השימוש , הגידול וההפצה של הקנאביס הרפואי ". 

סנ"צ אורית היימן נציגת משטרת ישראל – "אנו לא נכנסים לשיקולים של משרד הבריאות . אנו מודאגים מהיבט אחר – הבט הגידול והחשש מזליגה של חומר לידיים עברייניות . אנו תומכים בהסדרת הנושא ". 

דר' ישראל פיטוסי מהמחלקה ליבוא וסמים במשרד הבריאות – "עמדת משרד הבריאות היא שצריך לתת מריחואנה רפואית לחולים". 

ח"כ אילן גילאון – דיון חשוב מעין כמותו . הרשימה של סוגי המחלות חייבת להתרחב . בארה"ב יש פי עשרה יותר סוגים הניתנים לחולים שונים . 

מנכ"ל חברת תיקון עולם –  פרי  – "אנו מספקים ל כ 700 מטופלים והכול בדרך פילנתרופית. יש עלינו נטל כלכלי גדול . אנו חשים בשאננות כי הנושא חייב הסדרה במהירות ולצורך זאת יש לתת  לדר' ברון להמשיך ולפעול לקידום הנושא ". 

טל מרק מטופל הסובל מתסמונת של הלם קרב אמר: "אני מטופל במריחואנה קרוב לשנה. הפסקתי לקחת שורה ארוכה של תרופות אחרות מבכה. תרופות מזיקות מאוד. איכות החיים שלי השתפרה פלאים אני מתפקד הרבה יותר טוב וחיי חיים ספורטיביים .

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן