Skip to main content

חדשות

ועדת העבודה והרווחה אישרה את הרביזיה בתקנת נגישות אתרי אינטרנט

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

היום 5.9.2017 אישרה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות על ידי יו״ר הוועדה חה״כ אילן גילאון, את הרביזיה שקידמה עמותת נגישות ישראל ואיגוד האינטרנט הישראלי וארגונים נוספים של תקנה 35 לתקנות נגישות השירות, המחייבת הנגשת אתרי אינטרנט

את הרביזיה הובילה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בראשותו של אברמי טורם, ובהובלתו של עו״ד ערן טמיר מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.

הנגשת אתרים הינה מורכבת ולעיתים יקרה. התקנה המתוקנת שעברה היום יצרה איזון בין הצורך בנגישות לבין העלויות הכרוכות בהנגשה.

עיקרי הרביזיה שאושרה:

1. חובת הנגשת מסמכים – תהיינה החל מ 26/10/2017 , טפסים למילוי במחשב יהיו נגישים גם רטרואקטיבית ובהתאם להנחיות התקן ישראלי 5.
מסמכים המצויים באזור אישי באתרים שהגישה לאזור הינה באמצעות שם משתמש וסיסמא, יהיו נגישים החל משנת 2021 – אדם עם מוגבלות הזקוק למסמך נגיש יוכל לפנות לארגון ולקבל מסמך נגיש בהתאם לצורכי הנגישות שלו.

2. תביעות לא יתאפשרו ללא שליחת הודעת דרישה לתיקון ומתן 60 יום לתיקון (עד התיקון ינתנו חלופות נגישות).

3. תכני צד שלישי – האחריות להנגשה איננה על בעל האתר.

4. אפליקציות – נדרשות לעמוד בתקן הישראלי ובהנחיות מערכות ההפעלה בהן פותחו לעניין נגישות ולפחות לשתי מערכות הפעלה.

5. או – או – חייב שיש לו אתר מותאם לאינטרנט וגם יישום המעניקים שירות זהה, חייב להנגיש רק אחד מהשניים ויפרסם קישור לאופציה הנגישה.

6. תכני וידיאו – כתוביות לקטעי ווידיאו מוקלטים תיהנה חובה רק לרשות ציבורית או חברות עם מחזור ממוצע מעל 5 מיליון ₪.

7. הצהרת נגישות / פרטי רכז – חובה לפרסם הצהרת נגישות כולל מידע בדבר התאמות הנגישות ופרטי רכז הנגישות ובהתאם להנחיות התקן הישראלי 5568.

8. פטורים ודרישות מופחתות

  • פטור 1 טכנולוגי ע"י מורשה נגישות ואיש מקצוע – יהיה תקף ל 3 שנים וניתן להארכה לשלוש שנים נוספות כאשר מעבר לכך נדרש אישור בידי נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
  • פטור 2 כניסה מוגבלת 500 משתתפים- פטור מראש מהנגשה כאשר נדרשת הרשמה מראש או יש פחות מ 500 משתתפים בו זמנים. אלא אם אדם עם מוגבלות מבקש התאמה.
  • פטור 3 לעוסק פטור או לעסק עם מחזור שנתי ממוצע שאינו עולה על 100,000 ₪ – פטור לחלוטין מנגישות.
  • פטור 4 לחייב שהמחזור השנתי הממוצע אינו עולה על 300,000 ₪ – פטור לחלוטין מנגישות עד 26.10.2020.
  • פטור 5 לחייב שהמחזור הממוצע שלו גבוה מ- 300,000 ₪ ואינו עולה על 1,000,000 ₪ – רק אתרים קיימים יהיו פטורים מנגישות ובלבד שדרכי ההתקשרות עימו יהיו נגישות. הפטור תקף ל- 3 שנים ולאחר 3 שנים נדרש החייב לבצע בדיקה נוספת כדי לראות אם עומד בתנאי הפטור. אתרים חדשים לעומת זאת יידרשו להיות נגישים באופן מיידי.
  • פטור 6 פטור נגישות פרסומות – אין צורך להנגיש פרסומות ובלבד שישנה חלופה נגישה למידע על השירות המופיע בפרסומת.
  • פטור 7 פטור רשת חברתית – פטור אם תשתית הרשת החברתית אינה מאפשרת נגישות.


עמותת נגישות ישראל מברכת על אישורה של הרביזיה וסבורה שהיא ראויה ומידתית.

התקנה שפורסמה כבר ב 2013 העלתה קשיי יישום ושאלות מרובות, ולפיכך תיקונה היה הכרחי. עמותת נגישות ישראל פועלת מזה כשנתיים לקידום הרביזיה.

יובל וגנר נשיא עמותת נגישות ישראל: "תקנות נגישות האינטרנט הן מתקדמות מסוגן בעולם, בזכותן הנגישות לאנשים עם מוגבלות משתפרת. זו ברכה נפלאה לקראת ראש השנה".

בתמונה: חה"כ אילן גילאון יו"ר הוועדה לתקנות נגישות, יובל וגנר, מייסד עמותת נגישות ישראל, אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, עו"ד מיכל שיק, יועמ"ש נגישות ישראל, מיטל שרייבר, איגוד האינטרנט הישראלי, עו"ד ערן טמיר – נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות.

 

לקריאת הנוסח שאושר לחצו כאן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן